دیزین به دریاچه دریوک - Dizin to Daryouk lake

Photo ofدیزین به دریاچه دریوک - Dizin to Daryouk lake Photo ofدیزین به دریاچه دریوک - Dizin to Daryouk lake Photo ofدیزین به دریاچه دریوک - Dizin to Daryouk lake

June 14, 2021
June 2021

near Dīzīn, Alborz Province (Iran)

این پیمایش توی خرداد 1400 اجرا شد . با ماشین شخصی از اتوبان تهران شمال به سمت دیزین رفتیم و ماشین رو توی پارکینگ دیزین گذاشتیم و 20 هزار تومن هزینه پارکینگ دادیم . شروع مسیر از پشت هتل دیزین بود . اول مسیر تابلوی منطقه نظامی داشت که بخاطر یه ساختمون آسایشگاه بالای مسیر بود (توی راهم ما چند نفر رودیدیم و کلا اونجا مسیر گذر کوهنوردهاست و مشکلی نداره) .
از اول تا وسطای مسیر از کنار رودخونه رد میشید و تا قبل از خونه روستایی وسطای مسیر چنتا چشمه تو راه دارید. اواسط خرداد که ما رفتیم هوا نسبتا خنک بود و مسیر پر از گیاهای دارویی و دمنوش هایی مثل استوخودوس و گل گاو زبان و آویشن و ... بود
این برنامه رو ما دو روزه رفتیم و شب نزدیک دریاچه کمپ کردیم (که خیلی هم هوا سرد بود که توی گرمای خرداد حسابی چسبید!) ولی یه روزه هم راحت میشه رفت و برگشت. با کوله سبک حدود 3 ساعت تا دریاچه راهه.
خوش بگذره

سپاس از اشتراک گذاری مسیر، میخواستم بدونم امکان کمپ کنار دریاچه هست یا خیر؟

• Photo of masood gharahi
    masood gharahi Jun 26, 2021

سلام آقا وحید. ممنونم. کنار دریاچه خیر جای صاف نیست. ولی جایی که خودمون کمپ کردیم توی تریل علامت گذاشتم. حدود بیست دقیقه از دریاچه فاصله داره و جای نسبتا صافیه و خار و خاشاک و سنگ نداره