Dutch Mountain Trail - [Official download]

November 28, 2020
November 2020

near Hopel, Limburg (Nederland)

Dutch Mountain Trail - [Official download]

• Photo of Marcel Marijnissen
    Marcel Marijnissen Apr 17, 2021

Mijn vrouw en ik wandelen graag en hebben inmiddels o.a. het Pelgrimspad en Hertogenpad gelopen. Beiden eindigen in Limburg. Dus wandelen in Limburg spreekt ons wel aan. Mooie omgeving en prachtige vergezichten. Toen we hoorden over deze nieuwe wandelroute hadden we er meteen een doel bij. Na het boek te hebben aangeschaft, hebben we onze reis ingepland. We zijn de eerste dag vanuit Breda met de auto naar Eygelshoven gereisd en hebben daar de auto geparkeerd bij het station. Vanuit daar 10 km gewandeld naar ons hotel in Kerkrade. We hadden de etappes iets anders ingedeeld dan in het boekje staat. De dagen er op etappes gelopen van Kerkrade, naar Vaals, Gulpen, Slenaken, Eijsden en de laatste naar Maastricht. De pont vanuit Eijsden vaarde niet vanwege een lockdown, de knieën wilden niet meer, dus de 8 km omleiding hebben we maar voor gezien gehouden. Bovendien hebben we de Pietersberg al een keer beklommen vanuit Kanne, dus deze etappe zijn we aan de oostkant van de Maas gebleven. Zeker goed te doen. Al met al deze wandeltocht toch waardig afgesloten. We kunnen terugkijken op een pittige wandeling, maar op een prachtige en gastvrije (ondanks Corona) Limburgse landschap. We zijn blij dat Nederland er weer een mooie wandeltocht bij heeft gekregen. Onze dank aan de bedenker(s).

• MacDD Oct 31, 2021

Beroemde route momenteel. Afgelegd in 4 dagen. Dag 1 wat saai, dag 4 zelf aangepast, dag over het plateua bij Enci gedaan. Dag 2 en Dag 3 mooi. Overdag weinig punten om te eten/drinken, rekening mee houden dus

• 07valk Jul 15, 2022

Heb de route in 5 dagen gelopen vanuit standplaats in Noorbeek. Mooi afwisselende routen. Op een paar punten heb ik van de route moeten afwijken ivm afsluitingen. Helaas daar dan al we een end doorgelopen, dus wel wat extra kilometers afgelegd (7 km over 5 dagen).
    Tijdens mijn hike was t erg warm (25 plus) en er zijn nauwelijks bijtankpunten. Dus erg belangrijk om voldoende water mee te nemen.
    Verder had ik her en der af en toe bijna een machete nodig om door de bramenstruiken en brandnetels een weg te banen.

• 07valk Jul 15, 2022

Zie mijn eerdere schrijven.
    Aanvullend nog dat de route op veel plekken matig is aangegeven met stickers/verf op paaltjes/bomen/etc. Je hebt echt de GPX data en t boekje nodig.
    T boekje gaf mij op een bepaald punt een goed alternatief bij afsluiting van de officiële route. Die kwam niet naar voren in de app.

• Photo of ArletteW
    ArletteW Jul 27, 2022

Super mooie route. Op de website van Dutch Mountain Trail zijn de meest recente wijzigingen in de route beschreven. Ik had dus deze gps iets aangepast. Het loopt met gps heel comfortabel want zoals gemeld door anderen is de bewegwijzering/markering te summier en alleen boekje volgen loopt niet ontspannen. Aanrader om te lopen!