Durmitor - Bobotov Kuk , Soa sa Sedla, preko Uvite Grede, Surutke, Zelenog Vira

Photo ofDurmitor - Bobotov Kuk , Soa sa Sedla, preko Uvite Grede, Surutke, Zelenog Vira Photo ofDurmitor - Bobotov Kuk , Soa sa Sedla, preko Uvite Grede, Surutke, Zelenog Vira Photo ofDurmitor - Bobotov Kuk , Soa sa Sedla, preko Uvite Grede, Surutke, Zelenog Vira

July 2, 2022
July 2022

near Poslenište, Opština Žabljak (Montenegro)

Planinarski klasik - krenuli smo rano ujutro sa prijevoja Sedlo, odakle je najlaksi i najkraci pristup Bobotovom Kuku. Sedlo se nalazi na 1900 m nmv , najbolje je krenuti rano ujutro radi sunca, a imali smo priiliku da na pocetku staze sretnemo brojne divokoze, neke i slikamo iz prilicne blizine jer su se vec navikle na covjeka.
Na pocetku odmah ima sajla na jednom pomalo eksponiranom dijelu staze i manjem usponu, nakon toga ide dosta ravan dio do Surutke i izvora vode, nakon cega se staza laganog spusta do prekrasno lednickog jezerceta okruzenog stijenama - Zeleni Vir.
Odatle krece malo jaci uspon sve do vidikovca ispod stijenskog monolita na kojem se nalazi Bobotov Kuk. tu se spaja staza sa Sedla sa onom koja dolazi od Crnog jezera.
tu se staza lakse penje lijevo sve do vidikovca odakle se prvi put vidi Skrcko jezero, lijevo ostaje isturena Soa, a staza za Bobetov vodi desno iza stijene pa se onda opet odvaja desno i tu su vec sajle za zavrsni uspon. tu je staza eksponirana, ali sajle su prilicno dobro postavljene, a staza tvrda, a iako ne preuska , ipak uska da je problem mimoilizaiti se sa ovim koji se vracaju. taj dio nije dug, na par mjesta ima malo prosirenja, pa to uglavnom nije problem.
poslije tih sajli ide kratki dio bez sajli do samog vrha...
Odozgo se pruza prekrasan pogled na masiv durmitora, grad Zabljak, dio crnog jezera, planine s druge strane u BiH Volujak, Maglic, Bioc u Crnoj gori...

u povratku smo svratili na Sou -2440 m, koja je nesto niza od Bobotovog Kuka i kad se gleda iz daljine vidi se kao odvojeni zubac od zaobljenog isturenog vrha. do Soe nema markirane staze, cak je tesko primjetiti i obicnu posto je puno ljudi ne obilazi, nego cete se morati snalaziti onako prema osjecaju. dosta je strmo, kamenje je dosta sipljivo i nestabilno pa treba pripaziti. mi smo tek kad smo se popeli otkrili da je mozda laksi put do vrha i nazad kad mu se pridje sa skroz suprotne strane od pravca kretanja od Bobotovog Kuk. vidi se na tracku kako smo se vratili.

na putu smo nasli dva izvora vode, jedan obiljezen u blizini Surutke, drugi s druge strane od Zelenog vira u jednoj rupi ispod stijene

yt

PictographLake Altitude 6,807 ft

Zeleni vir

skretanje desno

Photo oflijevo , 1 km od vrha, spajanje sa stazom sa crnog jezera Photo oflijevo , 1 km od vrha, spajanje sa stazom sa crnog jezera Photo oflijevo , 1 km od vrha, spajanje sa stazom sa crnog jezera