← Part of Kocaeli Yarımadası

Duraklı'dan Büyükdere ve Tepemanayır'a ( 2013 09 )

Photo ofDuraklı'dan Büyükdere ve Tepemanayır'a ( 2013 09 ) Photo ofDuraklı'dan Büyükdere ve Tepemanayır'a ( 2013 09 ) Photo ofDuraklı'dan Büyükdere ve Tepemanayır'a ( 2013 09 )

May 19, 2020
September 2013

near Duraklı, Kocaeli (Türkiye)

Yaz döneminin son yürüyüşüne çıktık bugün oldukça kalabalık bir grupla. Hava güneşli ve sıcak. Bu kadar sıcak olmamalıydı meteorolojiye göre, neredeyse temmuz sıcağı var. Güneşinde etkisi ile açıklık alanı, büyük gölgelerinde nefeslenerek yavaş geçiyoruz.

Hem kalabalığız hem de fotoğrafçımız fazla. Kimi kelebeğin peşinden koşarken zamanı ve grubu unutuyor. Kimi bir örümceğin yuvasından çıkmasını bekliyor. Hepsi günün en güzel karesini yakalamak için.

Dereye ulaşır ulaşmaz şimşirler karşılıyor bizi o muhteşem kokuları ile. Ama o kadar sıklar ki aralarından geçerken biraz zorlanıyoruz. Daracık koridorlarda serinliği hissederek kolda ve bacakta oluşan hafif çiziklerle ilerliyoruz. Şimşir dokusundan çıkar çıkmaz dere kenarındaki patika, bizi minik şelalesi ile derin bir gölet yapmış olan bölgeye götürüyor.

Dönüş yolu biraz dik başlıyor ama zirveye ulaşınca, azalmış olmasına rağmen hala akmaya devam eden çeşme başında soluklanmak ayrı bir keyif. Buradan sonrası hoşça sohbetler eşliğinde devam ediyor Tepemanayır köyüne kadar.