Dümbüldek Suyu Kuzey Ormanı

February 19, 2022
February 2022

near Çat, Kocaeli (Türkiye)

Avrasya Dağcılık olarak 19 Şubat 2022 Cumartesi günü gerçekleştirdiğimiz günübirlik etkinliğin kaydıdır.

Eksi 3 derecede buz gibi bir havada, Dümbüldek Suyu mesire alanının üzerinden başladığımız yürüyüşümüzde mesire alanının altındaki vadiye inerek yamacı Sürgü Tepe istikametinde geçip orman yoluna yükseldik.

Ardından Tutacakbaşı Tepe'ye tatlı bir eğimle çıkış gerçekleştirdik. Güneş hava sıcaklığını 10 derecenin üzerine çıkarınca yürüyüş muhteşem tabiatın eşliğinde daha da keyifli bir hal aldı.

Akçaotluk Tepesi'ne ulaşmadan vadiye iniş gerçekleştirip orman yolunu takip ederek Dümbüldek Dede Türbesi'ne ulaştık. Türbeden mesire alanına kapanmaya yüz tutmuş patikadan iniş gerçekleştirdik.

PictographMonument Altitude 1,514 ft

Dümbüldek Dede Türbe

Su mescid kamelya masası mevcut

Dümbüldek Suyu

Kafe mescit mesire alanı

• Photo of mcelikbilek
    mcelikbilek Feb 19, 2022

Coğrafya harikaydı. Mevsim itibariyle sular gürül gürül, sabah saatlerinde titreten bir soğuk ile yola revan olsk da öğlene doğru güneş her yanı ısıtmış bir halde yürüyüşü tamamladık. Bu mevsimde yürünebilecek en güzel günlerden birine denk geldik. Çok doyurucu bir rota oldu.