Drumetie iarna Sinaia - Piscul Cainelui - vf. Baiul Mare - Zamora - Busteni

Photo ofDrumetie iarna Sinaia - Piscul Cainelui - vf. Baiul Mare - Zamora - Busteni Photo ofDrumetie iarna Sinaia - Piscul Cainelui - vf. Baiul Mare - Zamora - Busteni Photo ofDrumetie iarna Sinaia - Piscul Cainelui - vf. Baiul Mare - Zamora - Busteni

January 17, 2022
January 2022

near Cumpătu, Județul Prahova (România)

Lungime traseu: 27 km. Drumetia a avut loc in ianuarie 2022

--- description, map & pics by FB page "Pe verde, in natura - hike, MTB, outdoor-fun"

Durata: 9h30m in my case, ritm moderat; aceasta durata a inclus pauze pt. odihna si admiring landscapes, photos si sandwich-break

Marcaje: punct albastru Sinaia - vf. Piscul Cainelui; banda rosie vf. Piscul Cainelui - sub vf. Baiutu; cruce rosie sub vf. Baiutu - Busteni

De la cabana Piscul Cainelui (km.2,4) urmeaza o urcare sustinuta de cca. 1,5 km iar nu mult dupa aceasta se iese din padure in golul alpin, intre km 4,5 - 19 fiind insotit de peisaje foarte faine spre muntii din jur. Traseul este in principal in urcare intre km 1 - 13,6 dupa care predomina sectiunile de coborare pana la km 26,5.

La km 7,9 - daca s-ar continua cca. 200 metri inainte in loc de stanga, s-ar ajunge la vf. Piscul Cainelui (1645 m) iar de acolo cca. 200 m la stanga s-ar reintra, pe banda rosie - in traseul pe care l-am uploadat. La km 10,9 am ajuns la vf. Draganu (1771 m) iar la km 13,6 la vf. Baiul Mare (1895 m), trecand mai departe pe sub varfurile Baiul Mic si Baiutu, prin stanga lor.

De aici am continuat la stanga pe marcaj cruce rosie pe Culmea Zamora iar dupa cca. 1,8 km traseul intra pe forestier in dreptul stanii Zamora, intre km 19,5 - 25,9 drumul continuand prin padure.

De la km 1 pana la stana Zamora traseul este destul de andurant, mai ales daca zapada este consistenta - chiar daca este sparta, insa in aceasta drumetie nu am intalnit portiuni tehnice.

Unele dintre sectiunile acestei drumetii pot fi dificil de parcurs sau not-doable in conditii de iarna, in functie si de aspecte ce tin de riscuri implicate de zonele acoperite de zapada /gheata, vant puternic /temperaturi scazute, de experienta, skills, echipament adecvat.