درخت ارس شهرستانک

September 27, 2019
September 2019

near Pey Gonbad, Tehrān (Iran)

#کهنسالترین_درخت_ایران #کهنسالترین_ارس_ایران
مسیر از شهرستانک شروع میشه متاسفانه چون اطلاعات دقیقی از مسیر نداشتیم و هیچ کجا رکورد نشده بود دو جا اشتباه رفتیم. اول اینکه یه خاکی سمت چپ جدا میشه و تا انتهای باغها میره و ما نمیدونستیم از بستر رودخانه رفتیم . بعد از اینکه ماشین رو پارک کردید سمت چپ یه پاکوب از بالای آخرین باغ میره و بعد از چند دقیقه یه شیب تند رو باید بالا برید . بقیه راه تا پای درخت مشخصه . مسیر خیلی طولانی نیست بین یک تا یک و نیم ساعت پیمایش میرسه به یه گوسفندسرا و درخت . لطفا اگه رفتید به چوپان اونجا تذکر بدین به درخت آسیب نزنه ما رفتیم نبود ولی خیلی به درخت آسیب زده بود. برگشتنه رفتیم روستا پیداش نکردیم به خانوادش گفتیم بهش بگن زیر درخت آتیش روشن نکنه باعث سوزاندن بخشی از درخت شده بود و میخهای زیادی توی درخت فرو کرده بود.
درواقع این درخت کهنسال ترین درخت ایران هست ولی هنوز کسی از این موضوع اطلاع نداره و در آینده مشخص خواهد شد . ابتدای مسیر که من رکورد کردم اشتباه هست چون هیچ رکوردی قبل از این وجود نداشت.
ابتدای مسیر بعد از قسمت پارکینگ خاکی که وجود داره باید از سمت چپ مسیر و از بالای باغ ها برید تا به پاکوب اصلی برسید بعد از باغ ها یک شیب تند وجود دارد که کمی ممکن هست که گیج کننده باشه ولی درسته و همون مسیر تا خود درخت می ره . بین راه درخچه های زرشک فراوانی وجود دارد.