درکه تا پناهگاه پلنگچال و سپس تا ایستگاه ۵ توچال، پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۴/۱۹

Photo ofدرکه تا پناهگاه پلنگچال و سپس تا ایستگاه ۵ توچال، پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ Photo ofدرکه تا پناهگاه پلنگچال و سپس تا ایستگاه ۵ توچال، پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ Photo ofدرکه تا پناهگاه پلنگچال و سپس تا ایستگاه ۵ توچال، پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۴/۱۹

July 9, 2020
July 2020

near Darakeh, Tehrān (Iran)

گزارش کوتاهی از پیمایش مسیر درکه تا ایستگاه ۵ توچال:

برای عزیزانی که میخواهند در مورد مسیر ذکر شده اطلاعاتی کسب کنند.

برای پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۴/۱۹ تصمیم گرفتیم یک پیمایش از میدان درکه تا ایستگاه ۵ توچال داشته باشیم . دو نفر از گروه حدود ساعت ۵:۵۰ دقیقه در میدان درکه گرد هم آمدیم و همان لحظه هم حرکت را به سمت ایستگاه پلنگچال آغاز کردیم. بعد از یک ساعت پیمایش حدود ساعت ۶:۵۰ برای استراحت دو-سه دقیقه و نوشیدن آب توقف کرده و دوباره به راه افتاده و حدود ساعت ۷:۱۰ نزد تابلو "بند سیاه کرک" رسیدیم. حرکت را ادامه دادیم و حدود ساعت ۸:۰۵ (هشت و پنج دقیقه) به پناه گاه پلنگچال رسیدیم.
خوشبختانه فعالیت پناهگاه دایر بود و امکان استفاده از سرویس های بهداشتی و رستوران مهیا بود. بعد از استراحت و صرف صبحانه حدود ساعت ۸:۵۰ حرکت خود را از مسیر چسبیده به پشت پناهگاه به سمت ایستگاه ۵ آغاز کردیم (دو مسیر پاکوب دیگر هم در هنگام خروج از مسیر وجود داشت که طبق فرمایش همنورد آشنا به مسیر، از پاکوب سمت راست حرکت را شروع کردیم) مسیر میدان درکه تا پناهگاه مسیر راحت تری نسبت به ادامه مسیر است. بعد از پناهگاه شیب مسیر سنگین تر شده و در بخشی از راه، مسیر صخره ای است. شاید بیش از نیمی از ادامه راه شیب تندتر همچنان ادامه دارد. بعد از مدتی پیمایش یال انتهایی که ایستگاه ۵ پشت آن قرار دارد از دور مشخص می شود و این پیدا کردن مسیر را کمی راحت تر میکند، گرچه مسیر تقریبا مشخص است. در یکی دو جای مسیر نیز برای نوشیدن آب توقف کردیم و سرانجام حدود ساعت ۱۰:۱۰ به انتهای یال پرشیب رسیدیم و بعد از گرفتن چند عکس یادگاری به سمت ایستگاه ۵ که در مقابلمان سبز شده بود حرکت کرده و ساعت ۱۰:۲۰ به کنار رستوران ایستگاه ۵ رسیدیم.

همنوردان شرکت کننده :
فرامرز روح الامینی
بابک شعار

چند نکته:
در ابتدای مسیر بعد از میدان درکه یک نانوایی هست که نان تافتون پخت می کند، دوستانی که دوست دارند نان تازه تهیه کنند می توانند از آن نانوایی خرید کنند.(ظاهرا نانوایی مورد نظر همیشه فعال و باز است)

در مسیر میدان درکه تا پناهگاه پلنگچال در یکی دو جا امکان پر کردن قمقمه های آب وجود دارد. گرچه توصیه می کنند کوهنوردان برای کل مسیر آب بردارند. اما در پناهگاه باید قمقمه های خود را پر کنید، چون تا ایستگاه ۵ جایی برای پر کردن بطری های آب مشاهده نکردیم. میزان آب مصرفی از میدان درکه تا ایستگاه پنج حدود (۱/۵) یک و نیم لیتر برای هر نفر است. لذا به اندازه کافی آب بردارید و در ایستگاه ۵ نیز از رستوران یا چشمه ایستگاه آب بردارید.

• zlsg Sep 16, 2022

سلام چگونه دسترسی این برنامه را گرفتید ، آیا راهی هست از داخل ایران ازش استفاده کنیم ؟

• Photo of babakshgh
    babakshgh Sep 16, 2022

درود بر شما.
    من از همین نسخه رایگان استفاده می کنم.