Driebeukenbos - Vossenberg

August 30, 2023
August 2023

near Schootshei, Flanders (Belgique)

Erg leuke route in de omgeving van bedrijventerrein Rotem, Dilsen-Stokkem. Je kan hier makkelijk en veilig je auto kwijt ter hoogte van de Energielaan. Een doorsteekje langs Torrcoal geeft uit op een korte passage langs het kanaal, waar je ter hoogte van de fietsbrug het kolenspoor betreedt. Links en rechts kan je in de zomer van heel wat kleurrijke wilde bloemen genieten! Enkele honderden meters verder draai je rechts het natuurgebied Schootshei/Bergerven in. Door de bospaden die in rasterpatroon liggen, kan je hier zelf afstanden toevoegen en bijvoorbeeld uitwijken naar Kapel van de Weerstand of de waterpartijen. Ik stak de Europalaan over richting Driebeukenbos. Een zone waar veel wild huist, denk daaraan als je de hond laat loslopen. Na een grote bocht door het bos met zeeën van varens, wandelen we over veldwegen en fietspad terug naar het ecoduct/natuurgebied Vossenberg. Van daaruit sta je vrij snel terug op het bedrijventerrein. Je loopt achter de industrie langs even door de heide en daalt dan -tussen de elektriciteitsmasten door- af naar een open vlakte. Aan de voet van de berg/energielaan kunnen de honden lekker rennen en met een bal spelen.