دره و قله غلامعلی سنجگان ، گروه حوزوی آفاق

Photo ofدره و قله غلامعلی سنجگان ، گروه حوزوی آفاق Photo ofدره و قله غلامعلی سنجگان ، گروه حوزوی آفاق Photo ofدره و قله غلامعلی سنجگان ، گروه حوزوی آفاق

72 4.7

ارتفاع صعود شده : حدود ۴۲۰ متر
سطح برنامه : متوسط

شرح برنامه:
معرفی‌: سنجگان روستایی زیبا و سرسبز در غرب استان قم است. واقع شدن این روستا در کوهپایه قله مرتفع مودره (شاه تختی) و کوهستان اطراف آن، آب و هوای مناسبی را برای آن رقم زده است. چشمه های متعددی در دره های اطراف روستا جاریست که حاصل آن باغات متعدد و مناظر زیباست.

دره غلامعلی نیز یکی از این دره هاست، که از حاشیه سد سنجگان آغاز شده و تا ارتفاعات غربی روستا مشرف بر منطقه روستای سرخده و موجان امتداد می یابد.

آغاز مسیر کوهپیمایی این هفته آفاق، روستای سنجگان بود. ابتدا از مسیر پایین روستا به دره اصلی منتهی به سد وارد شدیم. دره ای سرسبز و بسیار زیبا با آب جاری که حس جنگل نوردی را به شما منتقل می کند. صعودی چالشی از دره تا بالای دیواره سد انجام شد و رویت نمای دریاچه سد، همراه با استراحتی مختصر و وزش نسیم صبحگاهی خنک ، جان آدمی را تازه می ساخت. در ادامه نیمی از دره غلامعلی را طی نموده سپس به مرتفع ترین قله در محدوده شمالی دره صعود کردیم تا از دره مقابل به روستا فرود آییم. چشمه ای گوارا بر فراز باغات انبوه، خستگی بازگشت را رفع نموده و انرژی تازه ای به روح و روان ما افزود تا در نهایت از زاویه بالای روستا به منتهای مسیر خود رسیدیم.
با تشکر از همنوردان حاضر در برنامه مخصوصا عزیزانی که زحمت وسیله نقلیه بر دوششان بود. ورزشکار و با خدا باشید.

روستای سنجگان

مخلصیم

• Photo of shahrbandi
    shahrbandi May 9, 2022

درود. چرا اینستاتون فعال نیستید و این برنامه هایی که اینجا گذاشتین تو پیجتون خبری ازش نذاشتین . موفق باشید🙏🌺

• Photo of M.E.Razeghi
    M.E.Razeghi May 10, 2022

درود خدا بر شما. یه مقدار وقتم محدوده لذا فرصت زیادی نداشتم که اینستاگرام رو فعال و به روز نگه دارم. بیشتر فعالیتهامون در پیام‌رسان ایرانی ایتا انجام میشه