دره مروار و دره موئک سنجگان ، گروه حوزوی آفاق

Photo ofدره مروار و دره موئک سنجگان ، گروه حوزوی آفاق Photo ofدره مروار و دره موئک سنجگان ، گروه حوزوی آفاق Photo ofدره مروار و دره موئک سنجگان ، گروه حوزوی آفاق

December 10, 2022

ارتفاع صعود شده : حدود ۴۵۰ متر
سطح برنامه : متوسط

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌: سنجگان روستایی زیبا و سرسبز در غرب استان قم است. واقع شدن این روستا در کوهپایه قله مرتفع مودره (شاه تختی) و کوهستان اطراف آن، آب و هوای مناسبی را برای آن رقم زده است. چشمه ها و جویبارهای متعددی در دره های اطراف روستا جاریست که حاصل آن باغات و مناظر زیبای اطراف سنجگان است.

🏕 آخرین برنامه آبان ماه با هدف پیمایش دو دره از دره های جنوبی روستای سنجگان برگزار شد. پس از اقامه نماز صبح در مسجد الغدیر، با چهار خودرو به سمت سنجگان حرکت کردیم. پیمایش از مسیر دره بین روستا و سد سنجگان آغاز شد که با مناظر زیبای پاییزی این دره همراه بود. رسیدن به بالای سد کم رمق سنجگان همراه بود با وزش شدید باد در منطقه.
🏕 مسیر را به سمت دره مروار ادامه دادیم و با چند کیلومتر پیمایش و عبور از حاشیه باغات، به انتهای مسیر رفت رسیدیم. متاسفانه شاهد تخریب چشمه و آبگیر زیبای آن بودیم که به جای آن، دو استخر بزرگ و حصارهای فلزی نصب کرده بودند.
🏕 با عبور از تپه به دره موئک وارد شدیم و در محل چشمه و درختان زیبای آن که میان صخره ها محصور شده بود، جهت استراحت و صرف صبحانه توقف کردیم. با ثبت تصاویر یادگاری مسیر دره را مستقیم به سمت روستا ادامه دادیم و برنامه در لحظات اذان ظهر به پایان رسید.

✅با تشکر از دوستان حاضر در برنامه، ورزشکار و با خدا باشید.

PictographLake Altitude 5,738 ft

برکه، تقاطع،مسجد،سرویس بهداشتی

PictographFlora Altitude 5,732 ft

نمای زیبای پاییزی

دره سنجگان تا سد

پاکوب به بالای سد

PictographLake Altitude 6,817 ft
Photo ofتخریب برکه و چشمه قدیمی،استخرهای بزرگ در حصار Photo ofتخریب برکه و چشمه قدیمی،استخرهای بزرگ در حصار Photo ofتخریب برکه و چشمه قدیمی،استخرهای بزرگ در حصار

تخریب برکه و چشمه قدیمی،استخرهای بزرگ در حصار

درختان میان صخره ها

چشمه و استخر

PictographLake Altitude 6,004 ft

Photo ofجاده خاکی،باغات و استخرهای ذخیره آب Photo ofجاده خاکی،باغات و استخرهای ذخیره آب Photo ofجاده خاکی،باغات و استخرهای ذخیره آب