دره مرده شور - ارتفاعات قطری - جنگل ابر

Photo ofدره مرده شور - ارتفاعات قطری - جنگل ابر Photo ofدره مرده شور - ارتفاعات قطری - جنگل ابر Photo ofدره مرده شور - ارتفاعات قطری - جنگل ابر

August 10, 2020

near Mazra‘eh, Semnan (Iran)

یکی از مناطق بکر جنگل ابر و ارتفاعات قطری با چشمه های زیاد و مناظر دیدنی در ارتفاعات قطری که مرز جنگل و دشت هست و معمولا همراه با وزش باد و دریایی از ابر و مه در پایین دست هست که بعدازظهر بالا میاد و کوه را فرامیگیره. دره مرده شور آبش به سمت علی آباد میره و از بالا تا پایین چندین آبشار داره که فرود از بعضیهاش نیاز به مهارت و گاهی ابزار داره. اما اوایل دره از بالا را همه میتونن برای یک پیاده روی جنگلی و کوهپیمایی سبک انتخاب کنند. پیشنهاد میکنم که اگر ماشین سواری دارید نزدیک دکل دوم پارک کنید و پیاده از روی یال به سمت دره بروید چون در مسیر خاکی که به سمت دره ادامه داره شیب زیاد میشه و خاک نرمه و یک باران ملایم کافیه که سواری نتونه ازش بالا بیاد و گیر کنه. این منطقه در زمستان فوق العاده سرده و جاده یخ زده هست و مستعد رگبار و کولاک هست. اما هوا که گرم میشه برای طبیعت گرده عالیه و هوای خنکی داره و حتی گاهی در تابستان باید کاپشن پوشید

آبشار

کلبه جنگلی

دکل دوم

دکل اول

ابتدای جاده خاکی فرعی

با سواری از اینجا پایینتر نروید چون شیب زیاد و خاک نرم است و بدون کمک به ماشین فشار زیادی میاد

تا اینجا ماشین کمکدار میاد

دره مرده شور

دره قطار چشمه

برای پایین رفتن مسیر از داخل این قلوه سنگهاست

• Photo of M.E.Razeghi
    M.E.Razeghi Aug 13, 2020

درود خدا بر شما
    خوبه که این چنین اطلاعات و تجربیات گرانبها رو اینجا میشه به اشتراک گذاشت.