دره حصارک از انتهای خیابان گلوتنگه

June 30, 2023
June 2023

near Maḩalleh-ye Ḩeşārak, Tehran (Iran)

🏞 پیمایش دره حصارک از انتهای خیابان گلوتنگه🏞

⏱ تاریخ برنامه: ۱۰ تیر ۱۴۰۲
️مسافت طولی طی شده : حدود ۱۳ کیلومتر
ارتفاع صعود شده : حدود ۵۷۰ متر
سطح برنامه : متوسط

☘️ شرح برنامه:
⛰ معرفی‌:
در شمال غرب تهران محدوده حصارک دره ای وجود. دارد که در انتها به قله بند عیش میرسد و سمت راست دره قله سولدار مشرف به دانشگاه علوم و تحقیقات وجود دار. مسیر رودخانه در طول بهار باتوجه به درختان کهنسال مشخص است که وضع اب خوبی دارد اما در تابستان بالاخص در سالهای خشکسالی اخیر شرایط مطلوبی ندارد با این وجود در اکثر طول دره مسیر ابی وجود دارد که در نقاطی بخاطر اختلاف ارتفاعات ناگهانی ابشار هایی شکل گرفته به گفته محلی دو چشمه هم در منطقه وجود دارد که ما موفق به پیدا کردن انها نشدیم. در طول دره بالاخص انتهای مسیر زمین های باغ داری محلی هاست که در این فصل پر از گیلاس و البالو بود. البته درخت های توت و گردو هم در مسیر فراوان وجود داشت البته که چون این درختان در باغ های شخصی بود امکان استفاده از ان وجود ندارد اما برای اینکه دست خالی از محیط برنگردیم چند جایی که درختان خودرو زرشک وجود داشت کمی از زرشک ها چشیدیم سوغات مان برای خانواده هم پونه کوهی مرغوبی بود که بویش در طول مسیر مارا مدهوش میکرد.

🗺 دسترسی به این منطقه از طریق اتوبان باکری و بلوار سیمون می باشد و بعد از وارد محله حصارک شده دو مسیر برای رسیدن به دره وجود دارد یکی مسیر خیابان گلوتنگه و دیگری جنوب دانشگاه علوم تحقیقات