دربند - شیر پلا- توچال

1974
September 21, 2021
September 2021

near Darband sq, Tehran (Iran)

گزارش صعود به قله توچال
سرپرست برنامه : شراره عبدی
باشگاه : مرداویج
فاصله از شهرهای نزدیک

توچال قله ای در شمال تهران و به ارتفاع 3960 متری باشد. که بخشی از دامنه رشته کوه های البرز است. دامنه جنوبی توچال مجاور به شهر تهران و قله آن مشرف به این شهر است. این قله درجنوب منطقه کوهستانی البرز مرکزی و بر روی خط الرس شرقی – غربی واقع شده است که از سمت شرق به قله های لزون – کلچال – ودارآباد واز سمت غرب به قله شاه نشین ومنطقه امام زاده داود منتهی می شود.
رشته کوه توچال در شمال تهران قرار گرفته است این رشته کوه از جنوب به شهر تهران واز شمال به آهار شکرآب و شهرستانک مشرف است.
راه دسترسی به منطقه: تهران – میدان تجریش- میدان دربند
شرح صعود
ده نفر از باشگاه مرداویج با برنامه ریزی لازم درروز پنج شنبه مورخه بیست و پنجم شهریور 1400 با دو دستگاه خودرو شخصی میدان ابریشم لاهیجان در ساعت هفت و بیست دقیقه صبح رهسپار شدیم.پس از عبور از کنار شهر های قزوین و کرج و تهران ساعت نه شب به پارک جمشیدیه تهران رسیدیم.
پس پارک کاشین کنار درب ورودی سوم ، و هماهنگی با مسئول پارک در پارک زیر انداز پهن کرده و شام صرف نموده و ساعت یازده شروع به استراحت کردیم ، بیدار باش ساعت سه و پس از شستن دست و صورت ، سوار خودرو ها شده و به سمت دربند حرکت کردیم . پس از پارک خودرو ها و برداشتن کوله ساعت چهار و شانزده دقیقه به سمت قله حرکت کردیم.
ساعت شش و بیست دقیقه به کافه رجب رسیده و از آن گذشتیم.ساعت هفت و چهل دقیقه به شیر پلارسیده و بعد صرف صبحانه ادامه مسیر دادیم.ساعت یازده به جنپناه علی امیری و ساعت سیزده و چهل دقیقه به قله توچال رسیدیم.و پس از عکس یادگاری و صرف مفداری تنقلات به سمت ایستگاه هفت تله کابین حرکت کردیم.ساعت پانزده و بیست دقیقه به ایستگاه هفتم رسیدیم. و پس از طی صفن بلیط سوار تله کابین شده و در ساعت هفده و چهل دقیقه به ایستگاه پنجم رسیدیم . و مجددا در صف تله کابین قرار گرفته و ساعت نوزده و چهل دقیقه از تله کابین پیاده شده و با کرایه سه ماشین مجددا در ساعت بیست و بیست وچهار دقیقه به میدان دربند رسیده و سوار خودروهای شخصی شده و ساعت پنج صبح به لاهیجان رسیدیم