Δρακωνα - φτερές - του παπά ο κουμος - ρέμα γιοφυριου

Photo ofΔρακωνα - φτερές - του παπά ο κουμος - ρέμα γιοφυριου Photo ofΔρακωνα - φτερές - του παπά ο κουμος - ρέμα γιοφυριου Photo ofΔρακωνα - φτερές - του παπά ο κουμος - ρέμα γιοφυριου

April 26, 2022
April 2022

•   4.7 2 Reviews

near Drakóna, Crete (Greece)

Διαδρομη:
Δρακωνα - κακοσκαλι - φτερές - πάνω κουμος του παπά - ψυχρό πηγάδι, αγιος μοδεστος - του παπά ο κουμος - διασελο δίσκου κορφης - ρέμα γιοφυριου - δρακωνα

Από το γραφικό χωριό της Δρακωνας στην πλατεία του χωριού ξεκινήσαμε και πήγαμε προς το νεκροταφείο όπου εκεί κοντα έχει ένα μικρό χωματόδρομο για ένα στάβλο.

Προχωρώντας στον χωματόδρομο συναντάμε ένα κυπαρίσσι με ένα κόκκινο σημάδι. Από εκεί ΔΕΝ περνάμε πιο μπροστά την πόρτα που έχει άλλα πάμε αριστερά πάνω όπως πδηγει το μονοπατακι. Περνώντας μια πόρτα βλεπουνε ότι είναι κανονική στρατα λιθόστρωτη εντυπωσιακή και μη αναμενόμενη... Ήταν η στρατα που ανέβαιναν από τη μεριά της δρακωνας!

Αφού στη διασταύρωση πήγαμε προς τα δεξιά όπως στο στιγμα, λίγα μέτρα μετα στο μονοπάτι συναντήσαμε την πρώτη στερνα ( βλεπε waypoints). Συνεχίσαμε και μέσα σε δασερο μονοπάτι στο δεξί μας χέρι είδαμε ένα βάραθρο 100-150μ περίπου όπου εχει τοποθετηθεί πλεγμα.

Πιο ψηλά άνοιξε μπροστά μας το τοπίο το οποίο ήταν γεμάτο από πεζουλες! Κάπου εκεί χάθηκαν τα σημαδια του μονοπατιου (στην πραγματικοτητα πάει προς πολλές κατευθύνσεις που ήταν οι αντίστοιχες περιουσίες.

Θαυμάσαμε ένα φτιαγμένο περιβόλι με πολύ ψηλούς τοίχους, σε κάποια σημεία πάνω από 2 μέτρα, ξερολιθια και φάγαμε πικραμυγδαλα από τις γύρω αμυγδαλιές!

Πιο ψηλά, κοντά στον χωματόδρομο συναντήσαμε ακόμα μια στέρνα και ένα παλαιο κτίσμα. Ακολουθήσαμε τον χωματόδρομο και στη διασταύρωση στριψαμε δεξιά προς την δεξαμενη νερού. Λιγπ Πιο ψηλά, που τελειώνει ο δρόμος είναι το πανω μιτατο του παπά!

Διπλός κουμος πανέμορφος μεγαλοπρεπής αλλά δυστυχώς έχει καταρρεύσει. Μερικά μέτρα πιο πέρα η στερνα που εξυπηρετούσε τις αναγκες του μιτατου. Η στερνα είναι θολωτη αρχιτεκτονική που συναντάμε συχνά στα λευκα ορη! Πανεμορφη στερνα. Από το μιτατο δείχνει να πηγαίνει μονοπάτι Πιο ψηλά προς την ψαρη.. το είχα ακολουθήσει μια φορα αλλά από ένα σημείο και μετά έσβησε και το έχασα... Ευκαιρία για νέα εξερεύνηση!

Αφήνοντας το πάνω μιτατο του παπά πέρασαμε από κάποιες πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις ενός βοσκού και από κει ακολουθήσαμε ένα μονοπατακι που πάει προς του παπά το μιτατο.
Πολύ όμορφη η διαδρομη σε εκείνο το κομμάτι, θαυμάσαμε παλαιες πεζουλες και καθώς φτάσαμε στη ρεματια αφησαμε το μονοπάτακι και πήγαμε προς το ψυχρό πηγάδι.

Προσοχή σε αυτο το σημείο με τα πλεγματα. Δεν καβάλησε πλεγματα είχε πέρασμα!

Στον Άγιο μοδεστο στο ψυχρό πηγάδι κάναμε μια στάση απολαμβανοντας τον ίσκιο από έναν μεγάλο κυπαρισσο.
Στη συνέχεια ακολουθήσαμε τον χωματόδρομο μέχρι του παπά το μιτατο. Μεγάλος κουμος, ομορφος και δίπλα υπάρχει και ένα μεγάλο αλωνι. Η περιοχή είναι γεμάτη πεζουλες που υποδηλώνει την έντονη παρουσία ανθρώπινης δραστηριότητας..

Αφήνοντας το μιτατο ανεβηκαμε το βουνό μέχρι το διασελο της δίσκου κορφης όπου βρίσκεται ακόμη ένα μιτατο ορθογώνιο για το οποίο δυστυχώς δεν γνωρίζω κάτι...

Η εικόνα του μιτατου χτισμενο δίπλα στον κυπαρισσο είναι μια εικόνα όλο Ελλάδα....Η Κρήτη..

Αφού αφησαμε και αυτό το μιτατο πεσαμε προς το ρέμα όπου συναντήσαμε πάλι το μονοπάτι. Είναι η διακλάδωση σε σ έστειλα με αυτό που ανεβηκαμε. Είναι και αυτό χτιστό κατά τόπους.

Όμορφη διαδρομη, ταξίδι στον χρόνο, τη φυση των λευκων ορεων και φυσικά τον τρόπο ζωής των ανθρώπων... πόσο όμορφα και αρμονικά (με πολλές δυσκολίες φυσικα) είχε "δεσει" ή ζωή των ανθρώπων με τη φυση..

PictographInformation point Altitude 2,073 ft

PictographInformation point Altitude 3,212 ft

• Photo of kretafritz
    kretafritz Jun 18, 2022

Πολύ ωραία μονοπάτια και καλδεριμια. Κρίμα ότι δεν υπάρχουν σημάδια.

Για παιδιά είναι δύσκολο

• Photo of eftihis
    eftihis Jun 18, 2022

Ευχαριστώ πολύ να είσαι καλα!!
    Η περιοχή αξίζει μεγαλύτερης προσοχής...
    Ίσως στο μέλλον να γίνει μια κανονική σηματοδοτηση...αλλά το σημαντικό είναι να ασχοληθούν οι τοπικοί φορείς και οι κάτοικοι του χωριου...
    Προγονικα τους χωράφια/μιτατα/μονοπάτια είναι...

• antouanetos Sep 11, 2022

Πολύ ωραία διαδρομή. Ευχαριστούμε πολύ. Θέλω να επισημάνω ότι υπάρχουν κάνα δυο σημεία που έχουν βάλει φράχτες για τα κατσίκια μάλλον και μπορεί κάποιος να μπερδευτεί. Χαρακτηριστικά θυμάμαι μια τέτοια περίπτωση στο τέλος του φαραγγιού στο γύρνα όπου πας να ξαναβρείς την αρχικά κοινή διαδρομή (300μετρα περίπου πριν) έχει έναν φράχτη από σύρμα που διχοτομεί το φαραγγι και πρέπει αναγκαστικά να τον πηδηξεις για να πας αριστερά γιατί η άλλη λύση που υπάρχει είναι να πας δεξιά και να μπερδευτείς.

• Photo of eftihis
    eftihis Jun 15, 2023

antouanetos πολύ σωστή επισήμανση, σε εύχαριστώ πολύ για το σχόλιο!
    Αν δεν κάνω λάθος σε όλα τα πλέγματα που συναντάς υπάρχει πορτα αν κοιτάξεις καλά ή το πλέγμα έχει τρύπα (αυτό πριν τον άγιο Μόδεστο).