Doyran Monastery Neapolis- Gökçam

January 5, 2023
January 2023

near Geyikbayırı, Antalya (Türkiye)

Doyran Göleti Antalya Şehir merkezine yaklaşık 20km mesafederdir. Saklıkent yolundan ulaşılır. Bu bölgede işaretli rotalar da mevcuttur. Çeşitli zorlukta rotalar seçerek yürümek mümkündür. Benim tercihim her seferinde yanımdaki gruba göre şekillenir. Doyran Manastırı hakkında https://blog.denizkaplan.net/tag/doyran-manastiri/ bilgi almak mümkündür. Anadolu'nun en iyi korunmuş dağ manastırlarından olduğu paylaşılmaktadır. Neapolis Antik kentine 2km mesafededir. Neapolis. Antalya'nın Doyran yerleşimi arkasında yükselen Kel Dağ'dadır.
Nevzat Çevik ve ekibi tarafından yapılan araştırmalar sonucu arkeoloji dünyasına tanıtılmıştır. Termessos antik kenti territorium'unda ona bağlı askeri bir yerleşim olarak kurulmuştur. Hellenistik, Roma ve Bizans dönemlerinden kalıntılar barındırmaktadır. En önemli eserler arasında bir Bizans bazilikası, 3 Roma tapınağı, Roma kamu meydanı anıtları, Roma nekropolü ve özellikle sağlam korunmuş konutlar sayılabilir (https://tr.wikipedia.org/wiki/Neapolis,_Pisidya). Rotayı istediğiniz gibi şekillendirip Gökçam a inebilirsiniz. Rota üzereinde orman içi patikalar, orman yolları seçebilirsiniz. Mevsime göre iğne çam yaprakları ve çarşaklar sıklıkla düşmelere neden olabiliyor. Başlangıçta suyunuzu kaynak suyundan doldurabilirsiniz, daha sonra su yok gölete kadar.