Doyran Manastırı ve Neapolis Antik Kenti Patikası

Photo ofDoyran Manastırı ve Neapolis Antik Kenti Patikası Photo ofDoyran Manastırı ve Neapolis Antik Kenti Patikası Photo ofDoyran Manastırı ve Neapolis Antik Kenti Patikası

April 14, 2018
April 2018

•   4.8 2 Reviews

near Gökçam, Antalya (Türkiye)

Başlangıç ve bitiş noktası Doyran Göleti olan bu yürüyüşte Doyran Manastırı'na çıkan bölümde ilk olarak dere yatağı geçişinde ve sonrasında orman yoluna çıkıştan önceki kısımda patika bir miktar zorlayıcı hale geliyor. Bu bölümlerde dikkatli olmakta fayda var. Neapolis Antik Kenti herşeyden önce kondisyonuna güvenen yürüyüşçülerin kesinlikle denemeleri gereken bir bölüm. İşaretlenen patika bittikten sonra antik kent girişinden devam ederek kayalar üzerinde girilen patikada taşlarla işaretlemeler mevcut. Bu patikanın ilerisinde çok görkemli lahit mezarlara ve birçok yapı kalıntısına raslamak mümkün. Tamamen izole bir yapısı olan bu antik kentin derinliklerine devam ettiğinizde son yapının bulunduğu burunda çok görkemli bir manzara ile karşılaşıyorsunuz. Kesinlikle bu ekstra efora değer. Kentin girişine geri dönerken geldiğiniz patikayı kaybetmemeye dikkat etmekte fayda var. Zira kolaylıkla patikayı şaşırıp çıkmaz minik yollara sapmak mümkün. "Mola Yeri" olarak işaretlediğim noktada serin bir rüzgar eşliğinde gölgede ana molanızı verebilirsiniz. Doyran' a iniş patikasında sadece ölü ağaçlar vadisinde zor bir kısım gözümüze çarpmasına rağmen işaretlemelerin biraz zayıf kalmasının dışında bir sorun yok. Bazı kısımlarda biz de elimizden geldiğince taş yığınları yaparak bizden sonra patikaya gelecek olan yürüyüşçülere yardımcı olmaya çalıştık. Yanınıza ekstra su almanızda fayda var. Antik kentin içinde kayalar sıcaklığı normalden fazla hissettiriyor. Bu yürüyüşte genelde güneşin altında kalındığı için güneş kremi kullanmanız yararlı olacaktır.

Yürüyüşün başlangıç ve bitiş noktası.

Patika dışında Doyran Göleti ile Manastır arasında tesadüfen denk geldiğim bir yapı.

Doyran Manastırı

Neapolis

Kent kartal yuvası gibi kayaların üzerine kurulmuş.

Neapolis Manzara

Kentin en uç kısmı. Burada bir gözlem noktası var. Bu nokta bütün çevreye hakim bir konumda.

• Photo of HATİCE USLU
    HATİCE USLU Nov 12, 2018

Dün sizin rotanızı yürüdük, anlattığınız gibi bir çok yer işaretli, gps kaydı olmadan da gidilebilir ama tedbirli olmakta fayda var sizin kaydınızı yükleyerek gittik ve yine anlattığınız gibi, Doyran manastırı, antik kent muhteşemdi, detaylı bilgi paylaşımı ve rota kaydı için teşekkürler.

ozbuldan Nov 12, 2018

Rica ederim. Evet işaretleme fazlası ile yeterli. Sadece antik kentin içerisi biraz sıkıntılı.

• Stéphanie Lesage Dec 30, 2019

Beau parcours...beaucoup de chemins avec pierres...

ozbuldan Dec 30, 2019

Yes, nice trail and stony. Especially in the ancient city.

• Photo of Ömür Kutlar
    Ömür Kutlar Feb 1, 2022

Rota için teşekkür ederim bugün tamamladım başlangıç biraz zorluyor sadece sonrası iyi 👍

ozbuldan Feb 1, 2022

Beğenmenize sevindim. Evet özellikle bu ara zemin yumuşak. Zorlamıştır.

• Photo of Kerem Karadağ
    Kerem Karadağ Mar 17, 2022

Bugün kısmen senin rotanla turladım, çok çok güzel oldu, ellerine sağlık ve teşekkürler 🙏🏼

ozbuldan Mar 17, 2022

Teşekkürler..onobara ve beldibi rotalarını da tavsiye ederim 👍

• Photo of Özgür Ayaz
    Özgür Ayaz Mar 27, 2022

Rota güzel. Biz önce Doyran Şelalesine çıktık, oradan rotaya bağlandık. Rotaya Doyran Şelalesini de ekleyebilir girmek isteyenler. Neopolisin yolunu biraz doğaçlama çıktık. Antik merdiven görüp oradan kestirmeden çıktık. Neopolisin olduğu dağın zirvesine de çıktık. Dağden inerden Döşemealtı tarafına yürüyüp o taraftan indik.

ozbuldan Mar 27, 2022

Teşekkürler. Neopolis antik şehir merkezi tam bir görsel şölen. Şehir planını inceleyip de gitmekte fayda var. Benim en çok üzüldüğüm nokta şehre yeterince zaman ayıramamak olmuştu. Enfes bir yerleşim planı var. Her yapıyı tek tek incelemeye değer.

• Photo of Yakup SÖĞÜT
    Yakup SÖĞÜT Sep 6, 2023

Rota güzel ama işaretleri takip etmek lazım, 2 defa inisiyatif alıp kafama göre takip ettim fark ettim ki kaybolmuşum 😅 bir de zor bir parkur dağ tepe çıkıyoruz çoğu yerde.