Dos Aigües - Pic de l'Ave - Cases del Collao

Photo ofDos Aigües - Pic de l'Ave - Cases del Collao Photo ofDos Aigües - Pic de l'Ave - Cases del Collao Photo ofDos Aigües - Pic de l'Ave - Cases del Collao

5 hours
February 11, 2024
February 2024

near Dos Aguas, Valencia (España)

Ruta senderista que començarem en la Font Nova de Dos Aigües, on es pot omplir les botelles aigua. Al costat esquerre de la font comença un camí cimentat, el antic camí de Macastre que anem a seguir.
Als pocs metres arribem a una bifurcació on prenem el camí de l'esquerre i tot seguit agafem el ramal de la dreta per dos vegades casí seguides que ens conduí a una casa on s'acaba el camí i comença una senda amb traces d'haver estat empedrada, com els antics camins de ferradura que comunicaven els pobles.
La senda plena de revoltes va remuntat la muntanya tenint molt bones vistes del poble de Dos Aigües a la nostra esquena.
Quan ja portem 1800 metres recorreguts i estem prop de la cota 700 ens trobem en una pista forestal, on un cartell ens indica la direcció a seguir al pic, una senda que es dirigeix a una torre elèctrica.
Des d'ací trobem unes fites de pedres on la pedra de dalt l'han pintat de roig, cosa que fa molt fàcil de seguir el sender durant uns 500 metres, on troben un altre cartell que indica a l'esquerre per la cresta i a la dreta al Pic de l'Ave.
Prenem el de la dreta, però ara es perd un poc el sender clar que dúiem i comencem a trobar només fites de pedra per orientar-se, fins aplegar al cordal de la serra, on tornem a trobar una senda ben definida que es dirigeix al cim que està dalt d'unes roques que ja tenim prop.
Un poc mes avant en una coveta està la font del Zurgacho, on no brolla aigua.
Només ens queden uns pocs metres per aplegar a la caseta de vigilància i el vèrtex geodèsic del Pic de l'Ave 952 m.
Tornarem uns tres kilòmetres per la pista forestal, fins que prop d'una corba seguim a l’esquerra per la pista que forma part de l’antiga Canyada Reial de que en uns 3 kilòmetres ens porta a les Cases de Collao, on travessem la carretera CV-435 i seguim per un altra pista forestal.
Primer baixem per travessar el Barranc de l’Ombria i avançar uns 4 km. pel camí que segueix aquest barranc per la banda contraria a la carretera. Quan ja tenim davant nostre el poble de Dos Aigües arribem a un encreuament que prenem a la dreta i uns metres després també a la dreta per una senda baixem per tornar a travessar el barranc i pujar al poble on donarem per finalitzada la ruta.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

Ruta senderista que empezaremos en la Fuente Nueva de Dos Aguas, donde se puede llenar las botellas agua. Al lado izquierdo de la fuente empieza un camino cimentado, el antiguo camino de Macastre que vayamos a seguir.
A los pocos metros llegamos a una bifurcación donde tomamos el camino de la izquierda y a continuación cogemos el ramal de la derecha por dos veces casi seguidas que nos conduce en una casa donde se acaba el camino y empieza una senda con trazas de haber sido adoquinada, como los antiguos caminos de herradura que comunicaban los pueblos.
La senda llena de vueltas que va remontado la montaña teniendo muy buenas vistas del pueblo de Dos Aguas a nuestra espalda.
Cuando ya llevamos 1800 metros recorridos y estamos cerca de la cota 700 nos encontramos en una pista forestal, donde un cartel nos indica la dirección a seguir al pico, una senda que se dirige a una torre eléctrica.
Desde aquí encontramos unos hitos de piedras donde la piedra de arriba lo han pintado de rojo, cosa que hace muy fácil de seguir el sendero durante unos 500 metros, donde encuentran otro cartel que indica a la izquierda por la cresta y a la derecha al Pico del Ave.
Tomamos el de la derecha, pero ahora se pierde la senda claro que llevábamos y empezamos a encontrar solo montoncitos de piedras para orientarse, hasta llegar al cordal de la sierra, donde volvemos a encontrar una senda muy definida que se dirige a la cumbre que está arriba de unas rocas que ya tenemos cerca.
Un poco mes adelante en una cuevecita está la fuente del Zurgacho, donde no brota agua.
Solo nos quedan unos pocos metros para llegar a la caseta de vigilancia y el vértice geodésico del Pico del Ave 952 m.
Volveremos unos tres kilómetros por la pista forestal, hasta que cerca de una curva seguimos a la izquierda por la pista que forma parte de la antigua Cañada Real de que en unos 3 kilómetros nos lleva en las Casas de Collado, donde atravesamos la carretera CV-435 y seguimos por otra pista forestal.
Primero bajamos para atravesar el Barranco de la Umbría y avanzar unos 4 km. por el camino que va bordeando este barranco por lado contrario a la carretera. Cuando ya tenemos delante el pueblo de Dos Aguas, llegamos a un cruce que tomamos a la derecha y unos metros después por una senda que también sale a la derecha bajamos para atravesar de nuevo el barranco y subir al pueblo donde daremos por finalizada la ruta.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto, hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.