Door de Vennen van Spa 15km

May 12, 2017
May 2017

near Géronstère, Wallonia (Belgique)

De wandeling vertrek van op de parking van de Géronstèrebron bij Spa (N50°27’31” – E05°52’57” ). De wandeling is ongeveer 14 km lang. Het is een korte wandeling, maar er zijn wel een paar stevige hellingen te overwinnen. De wandeling gaat van de Géronstèrebron tot de venen van Malchamps.
Het is een zeer gevarieerde wandeling door mooie gemengde Bosse, die de loop van de beken volgt tot aan de heide van de venen van Malchamps. Op die plaats kunnen we het hele landschap rond Spa bewonderen. Na een lange wandeling op de heide komen we aan de locale luchthaven van Spa (La Sauvenière). Hier kunnen we in het cafetaria onze dorst lessen. Nadien nemen we kleine wegen en paden om terug te keren. Na 11km komen we deTaverne Barisart. Hier kunnen we lunch gebruiken.
Op het parcours komen we voorbij de drie befaamde bronnen van Spa: Barisart, Géronstère en Pia. De Géronstère, ontdekt in 1599, werd bezocht door heel wat bekende personen, waaronder Peter de Grote.