Domatia-Samson Dağı yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

Photo ofDomatia-Samson Dağı yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofDomatia-Samson Dağı yürüyüşü |Dağa Kaçtım| Photo ofDomatia-Samson Dağı yürüyüşü |Dağa Kaçtım|

December 5, 2014
December 2014

near Doğanbey, Aydın (Türkiye Cumhuriyeti)

Eski Doğanbey yada 19.yy.daki ismiyle terk edilmiş Rum Köyü Domatia ve biraz ötesindeki Karina Dünyası sık uğradığımız bir coğrafyadır aslında. Meraklısına; çevresindeki saklı değerlerle her zaman için hazırladığı hoş sürprizleri vardır bu dünyanın. Hemen 5-10 km. batısındaki Sisam (Samos) Adası ile birleşik bir tarihi kaderi paylaşan Dilek Yarımadası’nın güney ve güney doğu yakası bu anlamda geniş bir havzayı tanımlar. Burada yüzyıllardır devam eden dramatik sürecin başrolünde; taşıdığı alüvyonlu toprakları bıkmadan usanmadan Ege’ye boşaltan Büyük Menderes (Meandros) bulunmaktadır. Gerek Priene ve gerekse Miletos gibi İlkçağ’ın yıldızı İon kentlerinin bu topraklarda ortaya çıkışı, bu anlamda hiç de tesadüf değildir...