Dolomites Vall de Vaiolet

October 2, 2013
September 2013

•   3.7 1 review

near Rualp, Trentino - Alto Adige (Italia)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

Hem començat l’excursió al poblet de Muncion. El remuntador des de Vigo di Fassa cap a Ciampedie, que permet l’accés a Catinaccio i Gardeccia, ja no funcionava. Per tant tocava anar per carretera però a partir de Muncion (Monzoni) estàprohibit circular més amunt, tot i que hi ha un restaurant mig quilòmetre més enllà. Amb això l’excursió es transformava en més llarga i amb més denivell, però no menys interessant i amb vistes esplèndides. Tenim al davant la magnífica vall que s’endevina entre la serra del Larsech, a la dreta i la de la Zigolade, a l’esquerra.

El Larsech, amb les seves agulles, ens miren passar. Estem en un dels grups dels Dolomites. Les valls del Dolomites comprenen un sistema de carenes de muntanya dels Alps, al nord d’Itàlia, on es poden trobar 18 cims per sobre dels 3.000 metres d’altitud. Tot un territori de bellesa extraordinària, amb parets verticals, penya-segats i una gran quantitat de valls estretes i profundes. La diversitat de paisatge conforma un dels indrets més interessants, geològicament parlant, del món. El nom prové de la pedra “dolomítica”, que rep aquest nom del geòleg francès Dolomieu, que va identificar la seva composició el segle XVIII. Es tracta d’una roca sedimentària composta bàsicament de dolomita (carbonat de calci i magnesi).

Seguim la carretera, estreta i sense trànsit (perquè hi està prohibit), per passar pel costat del restaurant La Regolina. Cal afegir que als Alps Dolomítics, la dolomita es troba en capes espesses de centenars de metres i, en aquest cas, forma uns massissos sencers. Es pot formar pel calcites prèviament no cimentades en aigües poc profundes, o bé per la sedimentació de les closques d’organismes marins, per això és també un dels exemples més notable de sistemes de plataformes carbonatades del Mesozoic... ...

Go to the blog
Ir al blog
Ves al blog

• Photo of aboenzo
    aboenzo Jul 16, 2023

Prachtige bergen om tussen te wandelen. Leuke rifugio's om naar toe te lopen, maar wel veel asfalt weg.