Photo ofDolomites: Sas da Ciapel (2557) - Refugi Vièl dal Pan - 'Mirador de la Marmolada' Photo ofDolomites: Sas da Ciapel (2557) - Refugi Vièl dal Pan - 'Mirador de la Marmolada' Photo ofDolomites: Sas da Ciapel (2557) - Refugi Vièl dal Pan - 'Mirador de la Marmolada'

February 8, 2022
September 2021

near Passo Pordoi, Veneto (Italia)

Data: 1-9-21

Temps total sense aturades: 2h55' a ritme pausat/lent *
(*) És un itinerari per gaudir de les vistes poc a poc.

Alçada màx: 2557 m.

Des del passo Pordoi (2239), hem de buscar la part del darrere de l'albergo Savoia, on hi ha un pal indicador i l'inici del recorregut 601.
Després de passar per l'ermita de Sta.Maria della Difesa, el pendent s'incrementa fins un collet, amb pal indicador, on girem cap a l'esquerra.
Passem pel refugi Fredarola i per un seguit de "miradors", per un camí força fressat, ample i amb molt poc desnivell, fins el refugi Vièl dal Pan.
En la terrassa es troba el que s'anomena "Mirador de la Marmolada".
Continuant pel mateix itinerari, ens arribem al visible cim del Sas da Ciapel, característic per la seva forma de 'barret de copa'.
Per la primera canal que trobem, es puja per un corriol definit, fent un seguit de ziga-zagues fins dalt de l'altiplà, que es segueix cap a la dreta fins el punt més alt, coronat per una gran fita de pedres.
Espectaculars vistes!!
La tornada la fem pel mateix itinerari de pujada, fins el passo Pordoi.

NOTA: En el track hi ha dues pujades al cim del Sas da Ciapel. Una primera per la canal central, amb una grimpada fàcil però un xic exposada (F+), la baixada per la canal de la via normal fins a peu de la roca i una nova pujada per la canal de la via normal i la baixada per la via normal, abans de retornar al refugi.

És un itinerari molt freqüentat, val la pena matinar per no trobar un excés de gent.

Pots veure una descripció més acurada i un munt de fotos, entrant en el meu blog "El BuscaRacons", prement en 'veure més'.

PictographRisk Altitude 8,294 ft

Canal Central - grimpada

Mirador-1

Pass Pordoi

PictographMountain hut Altitude 7,835 ft

PictographMountain hut Altitude 7,979 ft

Sas da Ciapel

• jordiwikilok Aug 8, 2023

Vistes espectaculars de la marmolada