Dolomites, Puez Odle, Corvara, Col Alto, Braida Fraida, Refugi Bioch, Pralongià

Photo ofDolomites, Puez Odle, Corvara, Col Alto, Braida Fraida, Refugi Bioch, Pralongià Photo ofDolomites, Puez Odle, Corvara, Col Alto, Braida Fraida, Refugi Bioch, Pralongià Photo ofDolomites, Puez Odle, Corvara, Col Alto, Braida Fraida, Refugi Bioch, Pralongià

July 15, 2021
July 2021

near Corvara in Badia, Trentino-Alto Adige (Italia)

(In the web, click on the flag above to have the translation in your Language) (Dolomites, Grupo Puez Odle ) Ruta 1360 el 4/07/2021; 12km; +300 -760; 3,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Corvara, Col Alto, Braida Fraida, Refugi Bioch, Pralongià. Participants: Toni C, Miquel A, Anna F i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil. (El track inclou 3km i 400 metres pujada per funicular)

FA ANYS: El nom de Corvara consta des del 1296.

Avui comencem caminant dins mateix de Corvara (1568m), on ens allotgem a l’hotel Garni Tofana. Al matí ens dóna el bon dia una amable senyora que sempre somriu. Es agradable veure com hi ha persones que poden omplir un moment de vitalitat i llum mentre que a vegades n’hi ha altres que poden xuclar l’aire que respirem, el plaer i l’alegria fins a deixar-ho tot sec d’emocions. Sortim, ens trobem amb els companys i anem al telefèric que ens ha de pujar a la plana de Fernates.

S’arriba a Col Alto, a 1980 metres, i després encara es segueix per un telecadira més amunt. Les Dolomites són una secció dels Alps. Estan situades dins les províncies de Belluno, Bolzano-Bozen i Trento, al nord d'Itàlia i s'estenen des del riu Adige a l'oest fins al riu Piave a l'est. Normalment es divideixen entre les Dolomites Est i les Dolomites Oest, separades per la línia que uneix la Val Badia, el port de Campolongo i la vall de Cordevole.

Pel camí trobem aquests grups de flors coneguts com colitx o espetecs (“Silene vulgaris”). Silene, el nom llatí del gènere, prové de la paraula "Silè", personatge de la mitologia grega que es representa sempre amb el ventre gros i fa referència al calze inflat de les flors. En català té molts noms populars, un dels quals ‘espetec’ fa referència al pet que fa si s’esclafa prement la boca dels pètals.

El telecadira ens porta una mica més amunt, a la Brancia, a 2026 metres. És el telecadira Braia Fraida.

A dalt hi ha la cabana I Tablà. Al davant les boires... ...

Go to the web www.eoliumtrek.cat