Dolomitas. Alta via 1. Dia 6 de 7. De Rifugio Pramperet a Rifugio Bianchet

Photo ofDolomitas. Alta via 1. Dia 6 de 7. De Rifugio Pramperet a Rifugio Bianchet Photo ofDolomitas. Alta via 1. Dia 6 de 7. De Rifugio Pramperet a Rifugio Bianchet Photo ofDolomitas. Alta via 1. Dia 6 de 7. De Rifugio Pramperet a Rifugio Bianchet

August 4, 2018
August 2018

near Casera Costa dei Nass, Veneto (Italia)

Treking per les Dolomitas a Itàlia. Ruta feta en set dies i sis nits. En general exigent perquè hem retallat els dies que proposava la guia de Cicerone. La jornada d'avui, molt més curta, ens ha permés gaudir de la tarda lliure a l'agradable Rifugio Bianchet. Per anar de R. Pramperet a R. Pián de Fontana cal fer la ruta 314, només apta per Escursionisti Esperti, tal com s'indica en diferents punts del recorregut. Aprofitem per sortir del camí un cop assolida la Forcella de Zita sud, i fem el pic Sud del Cime de Zita a 2450 metres. Durant el recorregut hi ha diferents punts on agafar aigua, però també camins ombríbols per boscos i fagedes amb la qual cosa el desgast no és tan gran com en altres jornades. Però repeteixo, la ruta 314 a banda de fabulosa per la quantitat de flors que es troben, és molt exigent, tant en la pujada del principi com en la baixada posterior fins Pián de Fontana. De Pián de Fontana a Bianchet s'ha de fer una baixada important sota bosc, per pujar fins el coll de Varéta. Després comença un corriol aeri bastant estret. En el darrer tram del camí, passada la darrera fageda de baixada suau, és sorprenent la quantitat de papallones que hi ha. Novament, cal tenir bona preparació física per fer aquesta ruta. El GPS ha fallat a Pián de Fontana i en algun altre punt, gravant traçats una mica estranys.