Dolembreux 21,7 km januari 2013

March 7, 2013
January 2013

near Dolembreux, Walloon Region (Belgique)

We vertrekken in Dolembreux langs enkele glooiende weiden, het blijft op en neer gaan totdat we uiteindelijk steviger dalen en in Méry aankomen. Eens we door dit dorpje zijn volgt er een korte maar zeer steile klim. Het loont de moeite want er wacht een prachtig uitzicht boven. In de bossen van Manants wachten ons nog enkele mooie klimmetjes en afdalingen en uiteindelijk wandelen we door enkele drassige weiden terug naar onze auto.

bank en vuilbak

bank zonder vuilbak

monument van schilder Donnay

• Photo of ppdelmarcelle
    ppdelmarcelle Jan 25, 2015

Un très agréable parcours presque uniquement sur sentiers et petits chemins. Tracé facile à suivre; uniquement au début, à la sortie de Dolembreux, il vaut mieux suivre le chemin prévu pour le retour, car le tracé passé dans un pré à vaches où les barrières ne sont pas ouvertes.

• Photo of Theunair49
    Theunair49 Apr 20, 2017

Prachtige wandeling, ik heb deze wandeling helemaal alleen gelopen op zondag 2 april 2017. Ik heb deze wandeling ook van een andere wandelclub gehaald, www.originelewandelingen.be. Had jij ze daar ook van? Daar draagt ze de naam: Wandeling naar 'Le Boubou'.
    Hier staan nog meer mooie tochten op.
    maar toch leuk, dat je deze dan toch ook in Wikiloc vind.
    Bedankt voor gedane moeite. Ik loop nog meer tochten van jou. Het komt er niet altijd van om te reageren.

• Photo of isabelle.annys
    isabelle.annys May 22, 2018

Zeer mooie wandeling! Wij hebben hem wel in omgekeerde richting gedaan. Ben blij dat ik de beklimming naar Le Boubou niet moeten doen heb 😉. Dalen was ook niet makkelijk maar toch...
    Soms waren we even de weg kwijt maar met de app hadden we al snel de juiste weg terug gevonden.
    Neem genoeg drinken en eten mee want je komt echt niets tegen onderweg.