Dojkinci - Vodopad Orlov Kamen - Stražna čuka (1772 mnv) - Dojkinci

Photo ofDojkinci - Vodopad Orlov Kamen - Stražna čuka (1772 mnv) - Dojkinci Photo ofDojkinci - Vodopad Orlov Kamen - Stražna čuka (1772 mnv) - Dojkinci Photo ofDojkinci - Vodopad Orlov Kamen - Stražna čuka (1772 mnv) - Dojkinci

November 6, 2021
November 2021

near Dojkinci, Central Serbia (Serbia)

Polazna tačka bila je raskrsnica na tri kilometra od planinarskog doma u Dojkincima, odakle se levo nastavlja ka Tupavici i Arbinju i a desno ka Klisuri i Ponoru. Mi nastavljamo ka Arbinju sve do Rečnih poljana i bele kućice, naspram koje prelazimo desno metalnim mostom i penjemo se stazom ka zelenoj šumskoj kućici. Obilazimo je sa leve strane i spuštamo ka Lisevkom potoku. S obzirom da staza nije obeležena, odatle možete birati: preći potok, izaći na put koji se nalazi iznad njegove desne obale ili pratiti sam potok. Mi smo se opredelili za prvu varijantu. Put ide kroz breze i prolazi između dve ogromne bukve (prizor podseća na kapiju). Nekih 300m posle "kapije" odvajamo se blago desno kroz livadu prema porušenoj pojati . Obilazimo je sa desne strane spuštajući se ka potoku koji dalje pratimo u dužini od oko 800m do vodopada. Odatle smo kroz veoma strme šumske padine bez ikakvih obeležja i staza izašli u nepregledno polje kleke i kroz nju se kretali do Stražne čuke. U početku kleka je bila jako visoka, ali kako smo se približavali Stražnoj Čuki proredila se što je olakšalo kretanje. Sa Stražne čuke dobro poznatom stazom smo se spustili preko Klisure do polazne tačke.

Start: odvajanje za Kopren i Ponor

Mi nastavljamo ka Tupavici

Odvajanje za Tupavicu

Mi nastavljamo ka Arbinju

Prelazak preko mosta ka Orlovom kamenu

Obilazimo je sa leve strane i spuštamo se stazom ka Lisevskom potoku

PictographWaterfall Altitude 4,806 ft

Levo se ide ka Ponoru, mi idemo desno ka polaznoj tački