Dohan Bouillon Dohan 20220326

March 28, 2022
March 2022

near Dohan, Wallonia (Belgique)

Zeer mooie route van het rustige Dohan (parking centrum) langs de zuidkant van Semois naar Bouillon, en langs de noordkant terug naar Dohan. De uitstap naar Bouillon is optioneel, maar waarom zou je een gezellig terrasje in Bouillon links laten liggen (letterlijk)? Uitje langs Bouillon is ongeveer 750m en 750m terug die je al dan niet doet. Ik zou niet twijfelen... je komt Bouillon ook binnen langs een zeer onbekende en onverwachte kant.
Bij de terugweg langs noord heb ik geopteerd om een bepaald stuk af te snijden door over de heuvel te gaan. Indien je niet graag klimt en daalt, blijf je gewoon in de vallei van Semois. Het maakt de wandeling makkelijker maar wel langer. En bij nat weer: dit is het natste gedeelte (tenzij je dus over de heuvel gaat).

Het is de wandeling van de mooie vergezichten! Een aanrader - al zeg ik het zelf.

credits: deze wandeling is een combinatie/variatie op een aantal andere wandelingen die te vinden zijn op Wikiloc. Waarvoor mijn dank, want zonder die tracks zou ik deze eigen variant nooit gemaakt hebben.