← Part of Kapıormanı Dağları

Doğançay Şelalesi ( 2016 08 )

5 mi
March 24, 2020
August 2016

near Doğançay, Sakarya (Türkiye)

Arabadan iner inmez Doğançay'ın karadenizi andıran yeşili ve bitki örtüsü kucaklıyor bizi. Üstelik burada da yağış var ama yürümemize engel değil. Doğayla kucaklaşmanın verdiği heyecanla kestane ve ıhlamur ağaçlarının arasında ilerliyoruz , parkur ise zig zaglar yaparak yükseliyor.

Üzüm salkımını andıran yapıları ve koyu pembe renkleriyle "Şekerci boyası" isimli bitkiler çekiyor dikkatimizi ilk. Şimdi onların zamanı olmalı ki yol boyu hiç eksik olmuyorlar. Kestaneler henüz olgunlaşmamışsa da fındık, elma, üzüm, böğürtlen ve incirler tadlarına bakacak herkesi ağırlayacak kadar lezzetli ve bollar.

Güle oynaya şelaleye inen patikanın başına varıyoruz. Kısa bir süre önce yağan yağmurun kayganlaştırdığı bu patika oldukça dik ve kaygan bir halde. Bu nedenle adımlarımız yavaş ve dikkatli. Son bölümde dereye inen ahşap merdiveni de geçtikten sonra ulaşılan şelale ise tüm zorluklara değecek güzellikte...