Doeveren

August 7, 2012
August 2012

near Pierlaponthoek, Flemish Region (Belgique)

Doeveren is een vrij toegankelijk natuurgebied op de grens van Loppem en Waardamme. Het is 57 ha groot en bestaat uit een mozaiek van loof- en naaldbos, historische dreven, graslanden, voormalige akkers en heide. Doeveren grenst aan het gemeentelijk domein Merkenveld, en vormt hiermee een belangrijk groengebied. Het domein wordt doorsneden door de autosnelweg A17. U kunt Doeveren ook ontdekken via uitgestippelde wandellussen die u doorheen de verschillende biotopen leidt. Er is een wandellus voor elk van beide delen, ten westen (3,2 km) en oosten (2,2 km) van de autosnelweg. Onze wandeling daarentegen is een combinatie van beide lussen en het provinciaal wandelpad dat door het domein loopt. Zo komen we aan een mooie wandeling van om en bij 11km. Bij het oversteken van de A17 moet u langs dezelfde weg terug en kunt u eventueel een shortcut nemen door direct op de brug te klimmen of af te dalen. Voor de rest is dit een heel aangename wandeling zonder bijzondere moeilijkheidsgraad door het mooie Houtland. Bospaden kunnen er bij regenweer bijzonder modderig bijliggen.

• Photo of GPS MTB-routes
    GPS MTB-routes Aug 7, 2012

Mooie natuur in het Houtland!

• Photo of Dogsfriendly
    Dogsfriendly Jul 26, 2014

En er zijn enkele vijvers waar de hondjes zich kunnen verfrissen. Het bos is ca de dagelijkse wandeling van mijn hondje en die van m'n moeder. Mijn roots ligt in Zedelgem, dus ken ik dat bos redelijk goed...