Dobogókő - Rozália

June 13, 2013

near Dobogókő, Pest (Magyarország)

Egy újabb egy napos túra. Ezen szakasz nehézsége a szintkülönbség. Dobogókő felől indulva elég sok ereszkedés van, ami nem igazán kíméli a túrázó lábát. Pilisszentkereszt után a kék jelzés bevezet a egy szurdokerdőbe, ami szerintem ezen szakasz fénypontja.

Dobogókő kilátópont

Egy előző túrán már kifejtettem ezen kilátópont érdekességeit, azonban a lényeget itt is összefoglalom. 700 méter magasságból gyönyörködhetünk a Dunakanyar látványában. Ide mindenképpen érdemes legalább egyszer eljönni. A képek a 2013-as Duna áradáskor készültek.

Dobogókői OKT ph.

Az Országos Kéktúra egyik állomása és egyben pecsételőhely is. A pecsét a bejárati ajtó környékén található. A mosdó használata, amennyiben nem fogyasztunk 100Ft.

Zsivány-sziklák

Pár lépéssel Hideg-kút után a Zsivány-sziklák kápráztatnak el minket. Egy mélyedés fölé tornyosuló kőfalak alkotják, amelyek természetes úton jöttek létre. A legnagyobb szikla tetejére fel lehet mászni, sőt még tábortüzet is szoktak itt gyújtani.

PictographProvisioning Altitude 1,106 ft

Felső-kocsma OKT ph.

Pilisszentkereszt főutcája mentén fekvő kocsma, ahol az OKT egyik pecsétje is megtalálható. A pultos néni nagyon kedves, a fröccs egészen olcsó, de inkább csak erős gyomrúaknak ajánlanám.

PictographPhoto Altitude 0 ft

Mészégetők

Egykori mészégetők Pilisszentkereszt után. Mára már csak a földbe temetett téglafalai maradtak meg. Sajnálatos azonban, hogy nagyon sokan szemétlerakónak nézik ezeket a történelmi értékeket.

Szent-kút

Szent-kút egy legendák övezte pihenőhely az Országos KékTúra útvonalán. Nagyon jól kiépített terület, találunk itt kápolnát, betonozott lépcsőket a kúthoz és temérdek asztalt és padot, ahová leülhetünk és uzsonnázhatunk. Pár száz méterrel előtte sátorozóhely is található.

PictographCampsite Altitude 1,385 ft

Kevély-nyereg OKT ph.

A Kevély-nyereg az OKT mentén kijelölt pecsételőhely, ahol találunk helyet sátrazáshoz, és kempingezéshez is. Van egy fából készült, remek kis esőbeálló paddal és asztallal. A problémát csak a szemét jelenti, ami idővel felhalmozódott.

PictographPhoto Altitude 810 ft

Teve-szikla

A teveszikla egy Pilisborosjenő közelében fekvő kilátópont. A neve onnan ered, hogy az egyik szikla egy tevére hasonlít. Ezt követően Pilisborosjenő kálváriáját is megtekinthetjük.

Rozália téglagyár OKT ph.

A rozália téglagyár egy a kéktúra útvonalán lévő pecsételő állomás. Itt végződik a Dobogókő-Rozália útvonal és kezdődik a Rozália-Hűvösvölgy túraszakasz. A pecsételő a gyár kapuján található, sajnos most rongálódott meg, így csak vaspecséttel lehet pecsételni.