DOBLE VOLTA PER CERVERA - PR-C 140 + 141

September 7, 2020
September 2020

•   5 2 Reviews

near Cervera, Catalunya (España)

Llarga caminada, tot i que força planera, pels voltants de Cervera, bonica població amb un centre històric que mereix ser visitat.
Hem seguit el traçat de dos PR-C, el primer (PR-C 140) que, començant a tocar de l’estació de tren, fa una volta pel Nord de la ciutat, el segon (PR-C 141) que comença a la Plaça de Santa Anna, a escassos 400 metres d’on acaba el primer, que volta per la part Sud. Ambdós PR’s son “circulars, el que fa que sigui còmode i fàcil fer un com continuació d’altre.

Dades bàsiques d’aquesta doble volta per Cervera:
- Data de realització: 07/09/2020
- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes TopoHispania
- Recorregut: Cervera
- Tipus de traçat: Circular
- Tipus de camí: Pràcticament tot el traçat per pistes agrícoles
- Inici i final del recorregut: Cruïlla de l’Avinguda de Prat de la Riba amb el Carrer de la Victoria, on comença el PR-C 140
- Desplaçament d’anada i tornada des de/a Barcelona: Cotxe particular, que es pot deixar còmodament a l’aparcament de l’estació de tren, molt a prop del principi del recorregut. També és possible arribar amb tren, línia R12, tot i que la freqüència d’aquesta línia es molt baixa (tres combois diaris en cada direcció)
- DADES SEGONS “ibp index”: (¿Què és l’índex "ibp"?)
# Grau de dificultat:

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:
Index ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Distancia total: 30,39 km
# Velocitat mitja en moviment: 5,1 km/h
# Veure anàlisi "IBP" complet
- COMENTARIS A DESTACAR:
# Llarga caminada, que recomanem fer en temps no gaire calorosos, ja que es fa a plena solana
# Traçat fàcil de seguir, adequadament senyalitzat amb les pintures blanc-i-grogues típiques dels PR’s. En algun punt es troba a faltar una mica més de senyalització
# Primera sortida de Cervera (seguir el PR-C 140) pel Passeig de l’Estació i l’Avinguda de Manresa, passant per davant de l’estació de tren i l’espectacular edifici de la Farinera del sindicat Agrícola de Cervera
# La Cardosa, petit nucli habitat, amb el Castell del mateix nom i l’Ermita de Sant Pere
# L’Alzina del Canós, arbre monumental a ‘esquerra del camí
# Tornada a Cervera (primera) seguint la via fèrria que entra a Cervera des del Oest
# Pas a nivell per arribar al punt de inici/final del PR-C 140
# Travessa de Cervera, pels carrers de la Victoria, del Combat i de Santa Anna fins arribar a la Plaça del mateix nom, on comença el segon PR del dia (PR-C 141)
# Travessa pel Carrer Major fins arribar al Ajuntament (Paeria) i l’Església de Santa Maria, des d’on deixem per segon cop la població
# Mas Ramon, gran masia a l’esquerra del Camí
# Corral del Monjo, indret amb curioses construccions mig derruïdes, on el sender es creua amb el traçat del GR 171
# Segona tornada a Cervera, ara per la part Sud després de creuar el Riu d’Ondara
# Passeig per sobre de les reconstruïdes Muralles fins tornar a la Plaça de santa Anna, final del PR-C 141
# Plaça de Sant Miquel, camí del final de la ruta, amb l’edifica de l’antiga Universitat de Cervera al fons