دماوند از جبهه غربی

July 18, 2022
July 2022

near Torīkh, Māzandarān (Iran)

۱۴۰۱/۴/۲۵
صعود از این جبهه با توجه به وضعیت برنامه ی ماشین ها جهت رساندن کوهنوردان به پارکینگ و ممنوع بودن ورود وسایل نقلیه شخصی از طرف محیط بانی به داخل منطقه، برای برگشت به پلور مناسب نمی باشد و از طرف دیگر ساعت اجازه عبور از درب محیط بانی حدود ۸ صبح می باشد که در برنامه یک روزه تداخل ایجاد می کند.
جهت صعود بعد از پناهگاه سیمرغ بهتر است از پاکوب های روی تیغه و در حد امکان پاکوب های طرف راست حرکت کرد و جهت فرود از شنسکی طرف چپ تیغه ها جهت فرود راحت تر و سریعتر کمک گرفت.
در این برنامه حدود دو ساعت و نیم از پارکینگ تا پناهگاه سیمرغ طول کشید و شب را در آنجا استراحت و روز بعد ۵ ساعت صعود به قله و دو ساعت نیم فرود به پناهگاه و یک ساعت و نیم تا پارکینگ زمان برنامه ما بود.

پارکینگ

به جز خاتمه مسیر ماشین رو امکانات دیگری مشاهده نمی شود.

PictographMountain hut Altitude 13,770 ft

در طرف راست پناهگاه از محل ذوب برف یخچال می توان آب برداشت کرد. روشنایی آن از پنل های خورشیدی تغذیه می شود و از نظر فنی پناهگاه خوبی ساخته شده است. نگهبان و امکانات فروشگاهی مواد غذایی ندارد.

قله دماوند

دهانه اصلی گوگردی

امسال مقدار خروج گوگرد بصورت قابل توجهی کم بود.