دماوند شمال شرقی - ناندل

August 7, 2022
August 2022

near Nāndal, Māzandarān (Iran)

صعود به قلۀ دماوند از مسیر شمال-شمال‌شرقی؛ روستای ناندل و گردنه‌سر
این برنامه با کوله‌کشی سنگین انجام شده و برای انتقال بار و لوازم شب‌مانی به محل کمپ، از قاطر استفاده نشده است.
چهاردهم و پانزدهم مرداد هزاروچهارصدویک

گوسفندسرا (گردنه سر)

از روستای ناندل تا گردنه‌سر را می‌توانید با وانت بیایید و از کنار گوسفندسرا پیمایش را شروع کنید اینجا می‌توانید کوله‌های بزرگ و لوازم کمپ را با قاطر به سبزه‌لش (محل کمپ) بفرستید و خودتان با کوله‌های کوچک پیمایش کنید البته ما تصمیم گرفتیم از قاطر استفاده نکنیم و تمام وسایلمان را به دوش کشیدیم

محل مناسب استراحت

محلی مناسب استراحت بین‌راهی و صرف صبحانه

سبزه لش (محل شب‌مانی و کمپ)

سبزه‌لش یکی از بهترین فضاها برای کمپینگ و شب‌مانی قبل از صعود به دماوند است معمولاً آب کمی هم در این محل وجود دارد اما چون آب چشمه نیست و از ذوب شدن برف‌ها به دست می‌آید، بهتر است آب آشامیدنی مورد نیازتان را با خودتان ببرید

در کنار سبزه‌لش لوله‌های آبی دیده می‌شود این آب از ذوب شدن برف‌ها جاری می‌شود؛ اگر می‌خواهید از آن استفاده کنید، حتماً آن را بجوشانید

PictographMountain hut Altitude 14,372 ft

پناهگاه تخت فریدون

جان‌پناه تخت فریدون فضایی برای اقامت و استراحت تعدادی کوهنورد دارد اما در زمان‌های شلوغ به‌سرعت پر می‌شود کنار پناهگاه هم فضایی برای برپایی چادر دارد اما به‌شدت بادگیر است فضای سبزه‌لش برای کمپ مناسب‌تر است و باد کمتری دارد