دماوند چال چال به جنوبی

2 days 6 hours 4 minutes
September 16, 2023
September 2023

near Torīkh, Māzandarān (Iran)

۲۳-۲۴-۲۵ شهریور ۱۴۰۲
!!در این ماه این مسیر پیشنهاد نمیشود.
مسیر بدون پاکوب- بعد از گذر از ۳ یال و فرود به ۳ دره ببر روی یال به سمت بالا حرکت کرده در ارتفاع ۳۸۰۰ شن اسکی هایی که از سنگ های نارنجی رنگ هست مانند پوکه های معدنی به مسیر ادامه داده در بین راه مسیر سنگلاخی و دوباره حالت شن اسکی پیدا میکند در ارتفاع ۴۵۰۰ چادر زدیم در این ماه(شهریور منبع آبی دردسترس و قابل استفاده وجود نداشت. از همان جایی که کمپ زدیم یک لوله آب تا پایین رفته بود که در این ماه در آن آبی وجود نداشت، کمی بالاتر و در ارتفاع ۴۷۰۰ محل چادر وجود داشت. صبح روز دوم حرکت به سمت بالا را با مسیر سنگلاخی و جالب با تفاوت زیاد از نظر شکل ظاهری سنگ و خاک با دیگر مسیرهای دماوند آغاز کردیم در ۴۷۰۰ به دو یال سنگلاخی مشکی رسیدیم ، مسیر را از یال سمت راست ادامه دادیم در انتهای یال در شن اسکی و بعد دیواره ریزشی ادامه مسیر دادیم دوباره شیب سنگلاخی، در انتهای یال بوی قله(گوگرد) می آمد، در نهایت شن اسکی منتهی به سنگهای قله که مانند دژی دور قله را محصور کردند. باد شدید و کمبود آب ، مسیر ناشناخته و بخاطر شن اسکی و سنگلاخی بودن مسیر ساعت۶ به قله رسیدیم و ۱۱ شب در بارگاه این روز را به پایان رساندیم.