Divcibare

August 1, 2016
July 2016

near Divčibare (Serbia)

Tura radjena po vec postojecem treku, s tim sto smo na par mesta omasili, al ko zna zasto je to dobro. Elem, na kolskom putu na kojem pocinje trek nema bas zgodnih mesta za parkiranje u hladu, tako da smo improvizovali. Prvih par kilometara put ide kroz sume, a sume na Divcibarama su zaista prica za sebe. Razlika u nadmorskoj visini je mala, Divcibare su zapravo plato. U jednom trenutku smo morali da preskocimo/podvucemo se ispod zice kroz koju je pustena lagana struja. Markacije na ovom delu su retke i ocigledno ne sveze. Na mestu koje je oznaceno kao "raskrsnica" skrece se levo nizbrdo, i tu zapravo pocinje spust ka Crnoj reci. Put se ubrzo suzava, i ulazi u sumu. Tu je potrebno biti posebno obazriv, jer je staza strma, ide se od drveta do drveta. E sad, posto smo malo omasili trek koji smo pratili, a mrzelo nas je da se vracamo uzbrdo nazad, mi smo Crnu reku videli sa grebena, jako blizu mesta gde se uliva u Bukovsku reku. Izgleda fenomenalno, i bice neka od narednih destinacija. Sisli smo do puta koji povezuje dve reke, i skrenuli levo ka Bukovskoj. Tu smo umocili noge, malo odmorili od vrucine koja je gusila, i nastavili dalje..Izlazi se na makadam koji tek povremeno preseca Bukovska reka i koji je u odlicnom stanju. Naleteli smo na divlje kupine, na vise mesta, kao i na cesmu gde smo se osvezili i obnovili zalihe vode. Par kilometara dalje makadam se iznenada prekida. Imali smo varijantu da pratimo izbledelu markaciju levo uzbrdo preko granja i trnja, da sidjemo nizbrdo dole do reke i idemo po kamenju, ili da probamo pravo ispred nas kroz sumu, sto smo i izabrali. No, posle par stotina metara, staza silazi do reke tako da je kanjoning nezaobilazan. Staza, ako se to uopste moze nazvati stazom, ide jos nekih 200-300 m i onda nestaje. Improvizovali smo tako sto smo krenuli naglo uzbrdo, probijali se kroz granje, kupine i sl. da bi posle skoro celog kilometra naisli na izbledele markacije i zarastao kolski put. Prateci njega, izasli smo na pocetni put nekih 30m od automobila. Sve u svemu, zanimljiva avantura.

Raskrsnica

Divlje kupine

Cesma

Kraj makadama

• Photo of Albert Tot
    Albert Tot Apr 2, 2022

The trail had a few collapsed trees on the way, and in some places the road was eroded by the rain.