Dipsizgöl - Erikli şelalesi

November 3, 2019
November 2019

near Şenköy, Yalova (Türkiye)

Bugün Yeşil Bursa Dağcılık kulübü ile ve 80 dogasever nezaretinde hedefimizde Yalova dipsiz göl ve Erikli şelalesi vardı.
Bursa kent meydanında başlayıp Gemlik üzerinden Narlı mahallesine geldik.
Narlı, deniz kenarında şirin bir yer, sahilde çay bahçesinde sabah çaylarını yudumlayıp hemen mahalle çıkışında sağa Selimiye köyüne dönerek bayır yukarı beş minibüsle çıkışa geçtik.
Yol üzerinde müthiş bir Gemlik körfez gorseli mevcut. Bunun için durulup resim çekmeye değer.. Sonrasında cam fıstıkları arasında ilerlerken dağ cilegide denilen Davulga meyveleri arasında mola verip bil bol yedik. Tamda zamaniymis.
Biraz kötü soğuk asfalt dağ yolundan 20 km daha ilerleyince Delmece yaylasına ulaştık. İlkbaharda müthiş çiçek tarlası olan bu yerden 5 km inişe geçince toplamda 75 gelmiş olduk ve Dipsiz golede ulaşmış olduk.
Yoldan hemen çıkıp osnlik içerisinde önce küçük dipsiz göle ulaşıyoruz. Burası bataklığı andıran bir mekan. Dikkat edilmesi gerekiyor. Sonrasında bir km kadar dik inisle Büyük dipsiz göle vardık.
Göl çevresinde bir adet küçük şelale ve bir tanede seyir terası mevcut.. Bir saat kadar serbest zaman gruba rahatlıkla yetti.
Dipsiz golden orman içerisine girerek dere kenarından orman içerisinden yürüyüşümüz devam etti. Erikli selalesine kısa bir mesafe kala orman içerisinde ve ufak dere kenarında molamizi veriyoruz. Çaylar kahveler derken hareket ediyoruz. Araç yolunun inişte sağından yola paralel dereyi takip ederek Erikli selalesine varıyoruz.
Şelale girişinde zipline hattının önünde gurubu toplayip şelalede ki yoğunluk nedeniyle kaynolmalatin önüne geçmek için guruba bir saat serbest zaman veriyoruz ve toplanma yer ve saatini belirliyoruz.
Saat 15:45 te şelaleden çamur evlere yola çıktık. Burada fotoğraf cekinip normal gurup fotosu için çayıra çıkıyoruz, sonrasında saatin geç olması ve balık tesislerine ulaşmanın hava kararmaya denk geleceginide düşünerek orman içerisinde büyük bir u çizip beş gibi araç yoluna çıkıp şelale girişine gidiyoruz.
Bugün ki toplam yürüyüşümüz 9 km. Planimizdan daha az olsada grubun kalabalık olması nedeniyle yeterli olduğunu düşünüyorum. En iyi dağcı eve sağlam giden dağcidir. ;)
Şelale önünden minibüslere biniyoruz fakat bu sefer wikiloc araç yolunda kaydettim diye açık bırakıp 25 km kadar dağlar arasında engebesi bol yoldsm narliya ulaşıyoruz.Hava kararirken deniz kenarindaki çay bahçesinde yorgunluk çaylarımızı yudumlayip kent meydanına dönüyoruz.
Faaliyet biraz kalabalık olması nedeniyle biraz kısası zirunda kalsada parkur bu mevsim on numara.. yol üzerinde karamut Davulga ve mantar bulmak mümkün. Birkaç yerde kuşburnu ve musmulada var. Parkur üzerinde su alinabilecek yerler ve wc de var.

Büyük Dipsiz Göl

Bu noktadan sonra minibüsle narliya kadar gittik.