Photo ofDinara - Sinjal (Mirkovici-PK Brezovac-pl.skl.Zlatko Prgin-Sinjal-jogurt stazom do Mirkovica nazad) Photo ofDinara - Sinjal (Mirkovici-PK Brezovac-pl.skl.Zlatko Prgin-Sinjal-jogurt stazom do Mirkovica nazad) Photo ofDinara - Sinjal (Mirkovici-PK Brezovac-pl.skl.Zlatko Prgin-Sinjal-jogurt stazom do Mirkovica nazad)

one day 3 hours 41 minutes
December 4, 2022
December 2022

near Mirkovići, Šibensko-Kninska (Hrvatska)

Jedna standardna kruzna dvodnevna ruta od Mirkovica do najviseg vrha Hrvatske Sinjala 1821 m.
Vrijeme bas nije posluzilo, na vrhu je bila prava mecava, ali malo nize se nije ni naslucivala...

Do Mirkovica se dodje ili kad se kod Knina na rasksrnici gdje se razdvajaju putevi za Zagrebi i Split krene kontra Splita - u smjeru suprotnom od skretanja za Split, prodje se prekrasan slap Krcici i onda produzi 10ak km putem, koji je vecim dijelom dobar makadamski put i prolazi kraj jos jednog slapa i skrene preko mosta lijevo prema Mirkovicima.
Drugi nacin je da se produzi od Knina prema Splitu i prije Kijeva skrene lijevo , ima oznaka skretanja za podinarje...
od tog skretanja nakon 4-5 km se dodje do Mirkovica odakle ima obiljezena staza za dom Brezovac.
Od Mirkovica ima dobro oznacena staza od 3 sata sto obicno bude 4 prema planinskoj kuci Brezovac. na jednom mjestu pred sam kraj zavrsnog uspona, treba pripaziti jer se jedna staza odvoji desno i onda prava markirana ostane lijevo...
staza nije teska, ali kad vam kisa pada i nosite hranu pa i vodu za dva dana tih 9-10 km se zna bas oduziti
planinska kuca brezovac ima dovoljno vode iz kisnice i oni od nas koji su je pili nisu imali problema. problem je sto nema signala, u donjem dijelu ima pec i dovoljno posudja da sebi nesto podgrijete ili napravite nabrzinu. ima oko 40ak kreveta, ali ako cete nociti u neko od hladnijih doba godine, moracete ponijeti dodatne tople vrece za spavanje, jer je prilicno hladno.
od planinske kuce prema vrhu Sinjal staza je duga oko 6 km, ali na tih 6 km treba da savladate oko 800 m nadmorske visine. staza ide kratko sumom, pa se lagano penje do planinskog sklonista Zlatko Prgin.
skloniste mozete zaobici posto se nalazi 10ak minuta od staze koja ide direktno za vrh, ali savjetovao bi vam, kao sto su i nama da ipak svratitie prvo do njega pa odatle krenete prema vrhu, izbjegnete neke strme dijelove uspona, a i odmorite se . skloniste ima pec , tu cak imate i free wifi signal, klupe za sjedenje i unutra i vani i odusevilo nas je. od sklonista do vrha ima oko sat i nesto hoda i to je najstrmiji dio uspona.
na vrhu ima mali objekat / skloniste u koje moze stati 3/4 osobe i gdje se mozete presvuci ili zastititi od vjetra .
od vrha staza nazad vodi opet do sklonista i nazad jogurt stazom, nazvanom tako jer je dijelom markirana sa plasticnim casicama od jogurta. veoma interesantna ideja. preporucivali su nam da ne idemo tom stazom jer je prestrma i u ovo doba godine klizava, ali srecom ipak smo isli njome. odusevila nas je. na mjestima jest strma, ali podnosljivo. ide prekrasnim sumama koje onda pred Mirkovice lagano prelaze u nize sume / mediteranski pejsaz...