Όρος Δίκτη: Σπαθί

December 16, 2023
December 2023

near Avrakóndes, Crete (Greece)

Πρώτο ραντεβού με τα Λασιθιώτικα Όρη και σίγουρα όχι τελευταίο...
Αν και το αρχικό πλάνο ήταν οι δύο ψηλότερες κορυφές της(Σπαθί και Αφέντη Χριστό), ο καιρός δεν αποδείχτηκε ιδιαίτερα φιλικός (βροχή, χαλάζι, πολύς αέρας από τα 1900μ και πάνω, πυκνή και συμπαγής ομίχλη-κατσιφάρα) με αποτέλεσμα να ανεβούμε μόνο το Σπαθί (με το σπαθί μας!)...δεν είδαμε τον Χριστό Αφεντη(αν συνεχίζαμε το πιο πιθανό ήταν να βλέπαμε τον Χριστό φαντάρο!!!) αλλά ανανεώσαμε το ραντεβού μαζί του στο άμεσο μέλλον...
Πολύ βατό μονοπάτι, πολύ όμορφη κορυφή...
(ο χρόνος είναι προπονητικός, αρκετά γρήγορος ρυθμός)

Η Δίκτη ή Λασιθιώτικα Όρη είναι οροσειρά στην Κρήτη, που εκτείνεται στα ανατολικά του νησιού. Η ονομασία της Δίκτης πιθανώς να προέρχεται από τη μυθολογία και να σημαίνει το μέρος γέννησης του Δία (γενική πτώση Διός + τίκτω).

Η Δίκτη ως οροσειρά κρατά δύο γεωγραφικές "πρωτιές":
είναι ο νοτιότερος και ταυτόχρονα ο ανατολικότερος ορεινός όγκος της Ελλάδας που υπερβαίνει τα 2000 μ. υψόμετρο.