← Part of Kocaeli Yarımadası

Dikenli'den Hacıllı Şelalesi'ne ( 2011 05 )

Photo ofDikenli'den Hacıllı Şelalesi'ne ( 2011 05 ) Photo ofDikenli'den Hacıllı Şelalesi'ne ( 2011 05 ) Photo ofDikenli'den Hacıllı Şelalesi'ne ( 2011 05 )

March 19, 2021
May 2011

near Dikenli, Kocaeli (Türkiye)

Anne, baba ve çocuklardan oluşan bir arkadaş grubu olarak yollardayız. Sabahın ilk saatlerinde Gebze’ye bağlı Denizli Köyü’nde kahvaltı için küçük bir mola veriyoruz. Köy kahvesinde içtiğimiz sıcacık çaylarla bize enerji veriyor.

Yürüyüşümüz Körfez’e bağlı Dikenli Köyü’nde başlayacak ve Şile’ye bağlı Hacıllı Köyü yakınlarında, Hacıllı Şelalesi’nde sona erecek. Bu kahvaltıdan sonra araçla yaklaşık bir saatlik bir yolumuz daha var demek. Ama nihayetinde parlak bir güneşin altında, güzel bir bahar havasında ilk adımlarımızı atıyoruz.

Takip ettiğimiz toprak yol dallarına açık yeşil taze yapraklar sürmüş kayınların arasından hafifçe alçalıyor. Doğa tamamen uyanmış. Renk renk orkide ve papatya süslüyor yollarımızı. Güle oynaya yemek molası vereceğimiz Büyükdere’nin kıyısındaki yemyeşil çayırlara varıyoruz. Çocuklarda büyüklerde açıkmış, küçük bir ateş ve kızaran sucuklar sabırsızlıkla bekleniyor.

Sonrasında şu günlerde kuvvetlice akan Hacıllı Şelalesi’ne doğru dere boyu yapılacak küçük bir yürüyüş daha var. Gerçekten de şelale mevsim itibariyle en güzel zamanında. Nihayetinde dönüş yolunu tutuyoruz, doğada güzel insanlarla beraber olmanın verdiği mutlulukla…