Dikenli - Çataklı Köyleri Doğa Yürüyüşü

Photo ofDikenli - Çataklı Köyleri Doğa Yürüyüşü Photo ofDikenli - Çataklı Köyleri Doğa Yürüyüşü Photo ofDikenli - Çataklı Köyleri Doğa Yürüyüşü

March 27, 2022
March 2022

near Dikenli, Kocaeli (Türkiye)

"gündoğarken gezginleri" gurubuyla, güneşli ve güzel bir bahar gününde yürüdük bu parkuru.
rota çoğunlukla toprak yollardan ilerlese de patikalar, çayır geçişleri vb. de içeriyor.
bu parkura bir noktada "hacıllı şelalesi" de dahil ediliyor normalde ancak bu kayıtta o kısım yer almıyor, yine de şelaleye giden yol yer imlerinde işaretli.
biz çamurlu ve sinekli güne denk geldiğimiz için biraz yorsa da aslında kolay bir parkur.
iki noktada dere geçişi var; birinde ağaçtan yapılmış köprü yıkıldığı için yakında bulunan bir traktör bizi karşıya geçirdi yoksa ayaklarımızı ıslatarak geçmek zorunda kalacaktık. şelaleyi rotaya dahil ederseniz üç dere geçişi oluyor. gerçi şelaleye ulaşmak için dereyi geçmeden de alternatif bir patika mevcut galiba ama orayı işaretleyemedim.

PictographIntersection Altitude 718 ft

ortada görünen yoldan devam ettik.

PictographCampsite Altitude 149 ft

kampa uygun alan

hacıllı köyünün hemen alt tarafındaki bir alanda kamp kuranlara denk geldik. bu alanın üstünde köy görünüyor. dere içindeki ağaçlar burada güzel bir görüntü oluşturuyor ve dere bu bölgede çok hızlı akıyor, çok gürültülü.

PictographIntersection Altitude 121 ft

şelaleye gitmek için fotoğrafta görünen patikadan ilerledik ancak biraz ileride suyun içinden yürüyerek geçmek gerektiği için ben vazgeçtim, gidenler oldu. dolayısıyla şelaleye gitmeyecekseniz bu noktaya kadar da gelmenize gerek yok, rotaya bakınca buraya gelmeyip nasıl devam etmeniz gerektiğini anlarsınız.

PictographRiver Altitude 129 ft

şelaleye gitmek için fotoğrafta görünen dereden karşıya geçip sağ tarafta görünen patikadan devam etmek gerekiyor. sudan geçmek istemediğim için bu noktadan geri döndüm.

yemek molası

yemek molası için dere kenarında uygun, küçük bir alan.

buraya varmadan az önce de bir çeşme vardı ancak onu işaretleyemedim.

PictographRiver Altitude 144 ft

fotoğrafta görünen dere üzerindeki derme çatma ağaç köprü yıkıldığı için civardaki traktörden yardım istedik ve bizi karşıya geçirdi. su derin değildi, ayaklarımızı ıslatarak da geçmek mümkündü.