Διάσχιση Τζελάτη Μαινάλου (Αλωνίσταινα, Τζελάτη, Βυτίνα)

Photo ofΔιάσχιση Τζελάτη Μαινάλου (Αλωνίσταινα, Τζελάτη, Βυτίνα) Photo ofΔιάσχιση Τζελάτη Μαινάλου (Αλωνίσταινα, Τζελάτη, Βυτίνα) Photo ofΔιάσχιση Τζελάτη Μαινάλου (Αλωνίσταινα, Τζελάτη, Βυτίνα)

February 22, 2023
February 2023

near Alonístaina, Peloponnese (Greece)

Πεζοπορική διάσχιση στο Μαίναλο με αφετηρία την Αλωνίσταινα (1150m), ανάβαση στην κορυφή Τζελάτη (1868m), περάσαμε από τις περιοχές Βούρβουλα (1650m), Λάκκες Ρούχη (1480m) και μέσω του Ε4 και του ρέματος της Αγίας Αικατερίνης τερματίσαμε στην πολύβουη και αδικαιολόγητα ακριβή Βυτίνα...

Η διαδρομή μας είχε μέτριο βαθμό δυσκολίας, διότι η συνολική υψομετρική ξεπέρασε τα 900 μέτρα, περπατήσαμε 14 χιλιόμετρα, ενώ ορισμένα από αυτά διανύθηκαν σε χιονισμένο έδαφος. Γενικά η διαδρομή δεν είχε δυσκολίες και όπως οι περισσότερες πεζοπορικές διασχίσεις στο Μαίναλο, ήταν ευχάριστη και αποτέλεσε μία καλή προπόνηση για τη συνέχεια...

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 4 στάδια. Πρώτο στάδιο η αρκετά ανηφορική ανάβαση από την Αλωνίσταινα έως τα 1600m του βουνού. Δεύτερο στάδιο η ομαλότερη ανάβαση, αλλά σε χιονισμένο πεδίο έως την κορυφή Τζελάτη (1868m). Τρίτο στάδιο η διασχίση μέρους της κορυφογραμμής, το πέρασμα από τις περιοχές Βούρβουλα (1650m), Λάκκες Ρούχη (1480m) έως τη συνάντηση με το μονοπάτι Ε4 στα 1350m. Τέταρτο στάδιο η συνέχεια της κατάβασης ακολουθώντας το Ε4, μέσα από το αξιόλογο ρέμα της Αγίας Αικατερίνης, το οποίο οδηγεί τον πεζοπόρο 2 χιλιόμετρα έξω από το κέντρο της Βυτίνας.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν ανοιξιάτικες με νηνεμία στα χαμηλά υψόμετρα και 3 μποφώρ δυτικό άνεμο μόνο στην κορυφογραμμή του Τζελάτη και σε 2-3 διάσελα. Η διαύγεια ήταν πολύ καλή, ο ουρανός ανέφελος και η θερμοκρασία παρέμεινε πάνω από το μηδέν σε όποιο σημείο και αν περπατήσαμε εκείνη την ημέρα.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η υπέροχη θέα από την κορυφή Τζελάτη προς όλη την ορεινή Πελοπόννησο, η φωτογράφιση της δολίνης Κεχρωτής από τα 1868m, το βαθύ χιόνι που συναντήσαμε στην κατάβασή μας από τα 1868m έως τα 1300m (ειδικά στις περιοχές Βούρβουλα, Λάκκες Ρούχη). Επίσης το όμορφο μονοπάτι (Ε4) που περνάει μέσα από το ρέμα της Αγίας Αικατερίνης και φτάνει έως τα περίχωρα της Βυτίνας.