Διάσχιση Σμόλικα (Κεράσοβο - κορυφή Γέρος - καταφύγιο Σμόλικα)

Photo ofΔιάσχιση Σμόλικα (Κεράσοβο - κορυφή Γέρος - καταφύγιο Σμόλικα) Photo ofΔιάσχιση Σμόλικα (Κεράσοβο - κορυφή Γέρος - καταφύγιο Σμόλικα) Photo ofΔιάσχιση Σμόλικα (Κεράσοβο - κορυφή Γέρος - καταφύγιο Σμόλικα)

Very difficult
July 13, 2022
April 2022

near Agía Paraskeví, Epirus (Greece)

Πρώτη ημέρα ορειβατικής διάσχισης στο Σμόλικα με αφετηρία το χωριό Αγία Παρασκευή ή Κεράσοβο (960m), ακολουθήσαμε το μονοπάτι 03, από το οποίο διέρχεται και το Epirus Trail, περάσαμε από την περιοχή Κούτσουρο (2000m), κάναμε μία μεγάλη στάση στη Δρακόλιμνη του Σμόλικα (2150m), συνέχεια της ανάβασης στην κορυφή Γέρος (2637m), επιστροφή στη Δρακόλιμνη, όπου ακολούθησε εκπαίδευση σε ρελέ και αργά το απόγευμα ξεκινήσαμε την κατάβαση προς την περιοχή Μουγκουρίδα (2050m) και λα Νάνε (1850m) για να φτάσουμε στο νέο καταφύγιο του Σμόλικα που βρίσκεται σε υψόμετρο 1715 μέτρων, ύστερα από 14 ώρες διαδρομής.

Η διαδρομή της 1ης ημέρας διάσχισης του Σμόλικα είχε υψηλό βαθμό δυσκολίας, λόγω της συνολικής αθροιστικής ανάβασης, της απόστασης και τις ώρες που παραμείναμε στο βουνό. Μολονότι οι καιρικές συνθήκες βοήθησαν στις 14 ώρες που κινηθήκαμε και εκπαιδευτήκαμε στο Σμόλικα, ήταν μία ημέρα γεμάτη από εικόνες, εμπειρίες και ορειβατικές στιγμές σε έναν ορεινό γίγαντα της Πίνδου...

Η διαδρομή είχε 4 στάδια. Πρώτο στάδιο η μακροσκελής ανάβαση από το Κεράσοβο (960m) έως τη Δρακόλιμνη του Σμόλικα (2150m). Δεύτερο στάδιο η τελική προώθηση προς τη δεύτερη ψηλότερη κορυφή της Ελλάδας, την κορυφή Γέρος (2637m). Τρίτο στάδιο η κατάβαση στη Δρακόλιμνη και η παραμονή σε αυτήν για εκπαίδευση σε ρελέ. Τέταρτο στάδιο η συνέχεια της διαδρομής προς το νέο καταφύγιο του Σμόλικα που βρίσκεται σε υψόμετρο 1715 μέτρων.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές για ορειβασία στο Σμόλικα, με αραίη συννεφιά, νηνεμία έως δυτικό άνεμο 3 μποφώρ σε κάποια λίγα σήμεια και κυρίως γύρω από τη Δρακόλιμνη, η θερμοκρασία ήταν σχεδόν παντού πάνω από το μηδέν και ίσως στην κορυφή να ήταν οριακά γύρω από αυτό, καθώς παρατηρήθηκε ασθενής χιονόπτωση την ώρα που βρισκόμασταν στα 2637 υψόμετρο. Έως τις 21:00 που φτάσαμε στο καταφύγιο του Σμόλικα, η συννεφιά που βάρυνε δεν έδωσε κάτι παραπάνω από σκόρπιες νιφάδες ή ψιχάλες χαμηλότερα.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η ατελείωτη και παραμυθένια διαδρομή στην καρδιά της Πίνδου, η παγωμένη Δρακόλιμνη, η εμπειρία της χειμερινής ανάβασης στα 2637 μέτρα υψόμετρο, η αναπάντεχη ασθενής χιονόπτωση πάνω στην κορυφή και η περιήγηση για 14 ώρες σε ένα βουνό μεγάλο, απλωμένο που διατηρεί στοιχεία αγνότητας της φύσης...

Στατιστικά από το gps:
Υψόμετρο αφετηρίας 960m,
Μέγιστο υψόμετρο διαδρομής 2637m,
Υψόμετρική διαφορά αφετηρίας - κορυφής 1677m,
Συνολική υψομετρική διαφορά ανάβασης (Total Ascent) 1849 μέτρα,
Συνολική υψομετρική διαφορά κατάβασης (Total Descent) 1095 μέτρα,
Συνολική πεζοπορία (Trip Odometer) 17,8 χλμ

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από τον οδηγό βουνού Παναγιώτη Κοτρωνάρο.