Διάσχιση Σμόλικα (Δρακόλιμνη Σμόλικα - κορυφή Γέρος - Βαθύλακκος - Κεράσοβο)

Photo ofΔιάσχιση Σμόλικα (Δρακόλιμνη Σμόλικα - κορυφή Γέρος - Βαθύλακκος - Κεράσοβο) Photo ofΔιάσχιση Σμόλικα (Δρακόλιμνη Σμόλικα - κορυφή Γέρος - Βαθύλακκος - Κεράσοβο) Photo ofΔιάσχιση Σμόλικα (Δρακόλιμνη Σμόλικα - κορυφή Γέρος - Βαθύλακκος - Κεράσοβο)

July 14, 2022
June 2020

near Pádes, Epirus (Greece)

Δεύτερη ημέρα πεζοπορικής διάσχισης στο Σμόλικα με αφετηρία τη Δρακόλιμνη (2167m), ανάβαση στην κορυφή Γέρος (2637m), είσοδο στο Βαθύλακκο από απότομη σάρα, πέρασμα από εποχιακό καταρράκτη κάτω από την κορυφή Μοσιά και συνέχιση της διάσχισης του Βαθύλακκου έως και το χωριό Κεράσοβο (960m).

Η διαδρομή ήταν μία πολύ δυνατή άσκηση για πεζοπορία στο ορεινό πεδίο καθώς η αθροιστική υψομετρική κατάβαση ξεπέρασε τα 1700 μέτρα, την οποία καλύψαμε με τα βαριά σακίδιά μας...

Η διαδρομή είχε 2 στάδια. Πρώτο στάδιο η ανάβαση από τη Δρακόλιμνη στην κορυφή Γέρος από καλογραμμένο μονοπάτι. Δεύτερο στάδιο η μακροσκελή και με σημαντική υψομετρική διαφορά κατάβασης από τα 2637 υψόμετρο στα 960 στο χωριό Κεράσοβο.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές για πεζοπορία σχεδόν σε όλη μας τη διαδρομή εκτός προς το μεσήμερι λίγο πριν φτάσουμε στην άσφλατο (2χλμ πριν το Κεράσοβο) όπου μία σύντομη μπόρα μας ανάγκασε να βγάλουμε τα αδιάβροχα. Ωστόσο την ώρα που βρεθήκαμε στην κορυφή του Σμόλικα ο καιρός ήταν ιδανικός, με άπνοια, αραιές υψηλές νεφώσεις, ικανοποιητική διαύγεια και θερμοκρασία κοντά στους +5 βαθμούς, γεγονός που μας επέτρεψε να παραμείνουμε εκεί σχεδόν 1 ώρα!

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν οι βουνοκορφές που ατενίζαμε από τα 2637 υψόμετρο του Σμόλικα, τα δύο εντυπωσιακά περάσματα στο Βαθύλακκο από απότομες σάρες, αλλά και η τραβέρσα στα 1800 υψόμετρο μήκους περίπου 1 χιλιομέτρου με τα εμφανή σημάδια από τις χιονοστιβάδες πάνω στα δέντρα (πολύ επικίνδυνη περιοχή το χειμώνα με χιονοκάλυψη)...

Στατιστικά από το gps:
Υψόμετρο αφετηρίας 2167m,
Μέγιστο υψόμετρο διαδρομής 2637m,
Υψόμετρική διαφορά αφετηρίας - κορυφής 470m,
Συνολική υψομετρική διαφορά ανάβασης (Total Ascent) 547 μέτρα,
Συνολική υψομετρική διαφορά κατάβασης (Total Descent) 1734 μέτρα,
Συνολική πεζοπορία (Trip Odometer) 15,9 χλμ

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από τον Πεζοπορικό Όμιλο Αθηνών.

Πηγή

PictographLake Altitude 7,351 ft

PictographWaterfall Altitude 6,942 ft

Πηγή

Γέφυρα λίγο πριν την έξοδο στην άσφαλτο