Photo ofΣαϊτάς (Μάτι Κορινθίας, Παπά Γούβα, κορυφογραμμή Σαϊτά, Ανώνυμη κορυφή 1812m, Γούβες, Δάρας Αρκαδίας) Photo ofΣαϊτάς (Μάτι Κορινθίας, Παπά Γούβα, κορυφογραμμή Σαϊτά, Ανώνυμη κορυφή 1812m, Γούβες, Δάρας Αρκαδίας) Photo ofΣαϊτάς (Μάτι Κορινθίας, Παπά Γούβα, κορυφογραμμή Σαϊτά, Ανώνυμη κορυφή 1812m, Γούβες, Δάρας Αρκαδίας)

June 14, 2022
March 2014

near Máti, Peloponnese (Greece)

Πεζοπορική διάσχιση στο όρος Σαϊτάς με αφετηρία το Μάτι Κορινθίας και τερματισμό το Δάρα Αρκαδίας. Ο Σαϊτάς βρίσκεται στα συνόρα των νομών Κορινθίας και Αρκαδίας. Κύριο χαρακτηριστικό του βουνού είναι το μεγάλο ανάπτυγμά του ενώ η κορυφογραμμή του Σαϊτά παρουσιάζει ιδιαίτερο πεζοπορικό ενδιαφέρον καθώς έχει μια σειρά από κορυφές που ξεπερνούν τα 1700 μέτρα, ενώ η θέα προς τον κάμπο του Φενεού είναι πανοραμική.

Η διαδρομή μας είχε μέτριο βαθμό δυσκολίας διότι η ανάβασή μας ξεκίνησε από το από το Μάτι Κορινθίας που βρίσκεται στα 860 μέτρα υψόμετρο ανεβήκαμε έως τα 1811 της κορυφής και τερματίσαμε στο Δάρα Αρκαδίας (670m) μετά από 21 χιλιόμετρα πορείας.

Πρώτο στάδιο τα "εύκολα" χιλιόμετρα της πεζοπορίας πραγματοποιήθηκαν από δασικό δρόμο ή ομαλά μονοπάτια. Έτσι, κερδίσαμε χωρίς ιδιαίτερο κόπο υψόμετρο. Μετά από 2 ώρες πορείας βρισκόμασταν πάνω από τα 1500 μέτρα υψόμετρο. Στο τμήμα αυτό της διαδρομής μας συναντήσαμε δύο καταβόθρες. Η δεύτερη πιο εντυπωσιακή σε διάμετρο, ενώ το βάθος της απροσδιόριστο. Δεύτερο στάδιο η διάσχιση της μακροσκελής κορυφογραμμής του βουνού, προσπερνώντας όμως τις ανώνυμες κορυφές που συναντούσαμε για να μην καθυστερούμε με τα σκαμπανεβάσματα και στάση στη ψηλότερη με υψόμετρο 1811 μέτρα. Τρίτο στάδιο η κατάβαση από την κορυφή έως το χωριό Δάρας, στην αρχή από απότομη πλαγιά με σάρα και στη συνέχεια από ομαλότερες διαδρομές μονοπατιών και δασικών δρόμων.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η σχεδόν 5 ώρες ανάβαση έως την κορυφή του Σαϊτά, η μαγευτική θέα από το σύνολο της κορυφογραμμής του βουνού, αλλά και η γενικότερη εμπειρία της διάσχισης ενός ορεινού όγκου από την μία άκρη έως την άλλη. Αναμφισβήτητα μία διαδρομή που θα ικανοποιήσει ίσως και τους απαιτητικούς ορειβάτες...

Στατιστικά από το gps:
Υψόμετρο αφετηρίας 860m,
Μέγιστο υψόμετρο ανάβασης 1811m,
Υψομετρική διαφορά αφετηρίας - κορυφής 951 μέτρα,
Συνολική υψομετρική διαφορά ανάβασης (Total Ascent) 1342 μέτρα,
Συνολική υψομετρική διαφορά κατάβασης (Total Descent) 1515 μέτρα,
Συνολική πεζοπορία (Trip Odometer) 21,4 χλμ

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από το Φυσιολατρικό Όμιλο Πειραιώς.