Διάσχιση Φλαμπουρίτσας - Μικρή Ζήρεια (Τσούμα 2021 m)

Photo ofΔιάσχιση Φλαμπουρίτσας - Μικρή Ζήρεια (Τσούμα 2021 m) Photo ofΔιάσχιση Φλαμπουρίτσας - Μικρή Ζήρεια (Τσούμα 2021 m) Photo ofΔιάσχιση Φλαμπουρίτσας - Μικρή Ζήρεια (Τσούμα 2021 m)

2088
May 20, 2018
May 2018

near Zíreia, Peloponnese (Greece)

19-5-2018.
Η διαδρομή είναι συνδυασμός διάσχισης της χαράδρας Φλαμπουρίτσας και ανάβασης στην κορυφή Τσούμα της Μικρής Ζήρειας από τις πηγές Σύθα. Η επιστροφή στην χαράδρα από την κορυφή γίνεται από διαφορετικό σημείο που παρουσιάζει αρκετές έως μεγάλες δυσκολίες.
Η διαδρομή ξεκινά από το σημείο Λαιμός κοντά στο σαλέ του χιονοδρομικού Κέντρου της Ζήρειας, από όπου γίνεται η κατάβαση στην χαράδρα της Φλαμπουρίτσας μέχρι την διασταύρωση για Βαρνεβό ή πηγές Σύθα. Εκεί πηγαίνουμε δεξιά και ακολουθούμε το καλά σημασμένο μονοπάτι μέχρι το τέλος της χαράδρας όπου υπάρχει αριστερά ένα μεγάλο έλατο λίγο πριν τις πηγές Σύθα και τα Μαντριά. Στην περιοχή υπάρχουν Ίταμοι είδος σπάνιου κωνοφόρου με δηλητηριώδη κορμό. Στην διαδρομή συναντήσαμε τρείς Ίταμους. Δεν αναφέρω τα σημεία τους για λόγους προστασίας του φυτού. Από το σημείο αυτό ανηφορίζουμε ακολουθώντας το ρέμα μέχρι να τελειώσει το δάσος, οπότε πηγαίνουμε αριστερά προς το λούκι κάτω από την κορυφή Τσούμα. Εκεί στους μεγάλους βράχους υπάρχουν κίτρινα τετράγωνα σημάδια. Στο τέλος του λουκιού πηγαίνουμε αριστερά προς την Τσούμα. Η κατάβαση έγινε ανατολικά της κορυφής Τσούμα απο λούκι που υπάρχει εκεί. Στην αρχή υπάρχουν πάλι κίτρινα σημάδια. Μετά από λίγο αφού περάσουμε τους μεγάλους πέτρινους σχηματισμούς αφήνουμε το λούκι και κατευθυνόμαστε ελαφρώς αριστερά προς το ελατόδασος. Στα 100 μέτρα ξεκινά απότομη πλαγιά προς την Φλαμπουρίτσα που έχει σάρα και χαλίκια. Η κάθοδος είναι αρκετα δύσκολη λόγω του τερέν και της κλίσης. Λίγο δε πριν φτάσουμε στην Φλαμπουρίτσα υπάρχουν πυκνά πεύκα και η διέλευση ανάμεσα τους είναι δύσκολη. Ισως θα ήταν προτιμότερο να ακολουθήσει κανείς το λούκι μέχρι το τέλος του και να συναντήσει την Φλαμπουρίτσα στην διασταύρωση που αναφέραμε στην αρχή. Αν κάποιος δεν έχει όρεξη για περιπέτειες καλύτερα να επιτρέχει απο την διαδρομή ανόδου προς πηγές Σύθα. Όταν φτάσουμε στην διασταύρωση μπορούμε να ανέβουμε προς Λαιμό ή να συνεχίσουμε για Βαρνεβό διασχίζοντας όλη την Φλαμπουρίτσα.