Διάσχιση Παράγκας και χαράδρα Φλαμπουρίτσας

Photo ofΔιάσχιση Παράγκας και χαράδρα Φλαμπουρίτσας Photo ofΔιάσχιση Παράγκας και χαράδρα Φλαμπουρίτσας Photo ofΔιάσχιση Παράγκας και χαράδρα Φλαμπουρίτσας

June 7, 2022
April 2019

near Dhrosopighí, Peloponnese (Greece)

Πεζοπορική διάσχιση στο ορεινό συγκρότημα της Ζήρειας με αφετηρία το χωριό Δροσοπηγή (830m), ανάβαση από τη νότια πλευρά στην κορυφή Παράγκα (2033m), κατάβαση από τη βόρεια πλευρά του βουνού στη χαράδρα της Φλαμπουρίτσας, περπατήσαμε το μεγαλύτερο τμήμα της χαράδρας, διασχίσαμε τμήμα της βόρειας Μικρής Ζήρειας περπατώντας την περιοχή Μάρκου Λάκκα (στις βόρειες πλαγιές της κορυφής Τούμπι) για να βγούμε στο δασικό δρόμο που οδηγεί στις πηγές του χωριού Μάννα στην περιοχή Πάλη και φτάσαμε λίγο πριν νυχτώσει στο χωριό.

Η διαδρομή ήταν μία πολύ καλή εμπειρία για εισαγωγή σε πολύωρες και με πολλά χιλιόμετρα ορειβατικές διαδρομές. Στην ημερήσια διάσχιση ουσιαστικά πραγματοποιήθηκαν δύο διαδρομές. Η μία ήταν η ανάβαση στην κορυφή Παράγκα και η δεύτερη η διάσχιση της χαράδρας της Φλαμπουρίτσας και τμήμα της βόρειας Μικρής Ζήρειας έως το χωριό Μάννα.
Η μεγάλη υψομετρική για μονοήμερη εξόρμηση (από τα 830m έως τα 2033m), η κατάβαση 550 μέτρα υψομετρικής στο ομαλό και με πολύ χιόνι λούκι, το πέρασμα 4 φορές του φουσκωμένου ρέματος της Φλαμπουρίτσας και η διάσχιση του μονοπατιού στη βόρεια Μικρή Ζηρεία (περιοχή Μάρκου Λάκκα) γέμισαν την ημέρα με αμέτρητες εικόνες και σημαντικές εμπειρίες.

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 5 στάδια. Πρώτο στάδιο η συνεχή ανηφορική πορεία με ελάχιστα τμήματα ομαλού πεδίου έως την κορυφή Παράγκα (2033m). Δεύτερο στάδιο η γρήγορη, ξεκούραστη και διασκεδαστική κατάβαση μέσα από ομαλό λούκι με πολύ παχύ στρώμα χιονιού από τα 2033m έως τα 1450m. Τρίτο στάδιο η διάσχιση της χαράδρας της Φλαμπουρίτσας από τις στάνες (1380m) έως τη διασταύρωση για τα Τρίκαλα Κορινθίας (1230m). Στο τρίτο στάδιο την ενδιαφέρουσα πρόκληση να περάσουμε το φουσκωμένο ρέμα της Φλαμπουρίτσας την αντιμετωπίσαμε 4 φορές. Τέταρτο στάδιο η διάσχιση τμήματος της βόρειας Μικρής Ζήρειας στην περιοχή Μάρκου Λάκκα έως το δασικό δρόμο που οδηγεί στο χωριό Μάννα. Τελευταίο στάδιο η πεζοπορία στο δασικό δρόμο για περίπου 50 λεπτά έως το χωριό.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές, καθώς η βροχή σταμάτησε λίγο πριν ξεκινήσουμε τη διάσχιση, όλη την ημέρα επικράτησε ο ήλιος με αρκετά σύννεφα κατά διαστήματα, κρύο έκανε μόνο στην κορυφή της Παράγκας με ενισχυμένο ΝΔ άνεμο και σε όλη την υπόλοιπη διαδρομή είχε ανοιξιάτικη ψύχρα και ανέμους 1-2 μποφώρ από διάφορες διευθύνσεις.

Στατιστικά από το gps:
Υψόμετρο αφετηρίας 830m,
Μέγιστο υψόμετρο διαδρομής 2033m,
Υψόμετρική διαφορά αφετηρίας - κορυφής 1203m,
Συνολική υψομετρική διαφορά ανάβασης (Total Ascent) 1423 μέτρα,
Συνολική υψομετρική διαφορά κατάβασης (Total Descent) 1408 μέτρα,
Συνολική πεζοπορία (Trip Odometer) 24,0 χλμ

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από τον Πεζοπορικό Όμιλο Αθηνων.