Photo ofΜεγάλη Ζήρεια (Γκούρα, χαράδρα Φαρμακίλας, Σημείο 2375m, Πλάκες, Πόρτες, Καταφύγιο Β' ΕΟΣ Κορίνθου, οροπέδιο Ζήρειας) Photo ofΜεγάλη Ζήρεια (Γκούρα, χαράδρα Φαρμακίλας, Σημείο 2375m, Πλάκες, Πόρτες, Καταφύγιο Β' ΕΟΣ Κορίνθου, οροπέδιο Ζήρειας) Photo ofΜεγάλη Ζήρεια (Γκούρα, χαράδρα Φαρμακίλας, Σημείο 2375m, Πλάκες, Πόρτες, Καταφύγιο Β' ΕΟΣ Κορίνθου, οροπέδιο Ζήρειας)

June 3, 2022
May 2022

near Goúra, Peloponnese (Greece)

Πεζοπορική διάσχιση στην Ορεινή Κορινθία με αφετηρία το χωριό Γκούρα (960m) και μέσα από τη χαράδρα της Φαρμακίλας ανεβήκαμε έως την κορυφή Σημείο (2375m). Στη συνέχεια περάσαμε από τη θέση Πλάκες και ακολουθώντας το κλασικό μονοπάτι τερματίσαμε το απόγευμα στη διασταύρωση για τη Λίμνη Δασίου, στο οροπέδιο της Μεγάλης Ζήρειας (1500m).

Η διαδρομή μας είχε μέτριο βαθμό δυσκολίας, διότι η αθροιστική υψομετρική ξεπέρασε τα 1400 μέτρα και η ανηφορική πορεία κράτησε κάτι λιγότερο από 5 ώρες. Μετά την κορυφή Σημείο, το κατέβασμα στο οροπέδιο όπου βρίσκεται το Αθλητικό Κέντρο του βουνού, πραγματοποιήθηκε από το κλασικό και καλογραμμένο μονοπάτι.

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 3 στάδια. Το πρώτο στάδιο η αφετηρία από το χωριό Γκούρα (960m) και η ανάβαση μέσω της χαράδρας της Φαρμακίλας έως τα 2050 μέτρα υψόμετρο της Μεγάλης Ζήρειας. Δεύτερο στάδιο η συνέχεια της ανάβασης στην κορυφή Σημείο, από ομαλές ράχες οι οποίες διατηρούσαν κάποιες διάσπαρτες, αλλά συμπαγείς χιονούρες. Τρίτο στάδιο η κατάβαση προς διασταύρωση για τη Λίμνη Δασίου, στο οροπέδιο της Μεγάλης Ζήρειας (1500m). Η διασταύρωση αυτή είναι πριν το Αθλητικό Κέντρο.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν ικανοποιητικές για πεζοπορία, καθώς η ζέστη ήταν ανεκτή από τα 960 έως τα 1800 υψόμετρο και σε αυτό βοήθησε και το ελαφρύ αεράκι που φυσούσε κατά διαστήματα. Πάνω από τα 1800 μέτρα, συναντήσαμε δροσιά, ασθενείς ανέμους, ενώ τα σύννεφα ήταν λίγα και σκόρπια. Λόγω της ζέστης στην ατμόσφαιρα, αλλά και της περιορισμένης σκόνης από την Αφρική, η ορατότητα ήταν λίγο περιορισμένη. Γενικά ο καιρός μας βοήθησε να απολαύσουμε τη διάσχιση στη Μεγάλη Ζήρεια.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η ανάβαση στη φημισμένη χαράδρα της Φαρμακίλας, οι παχιές χιονούρες που υπάρχουν ακόμη σε ορισμένα σημεία της Μεγάλης Ζήρειας, οι καταπράσινες πλαγιές του βουνού σε αρκετά σημεία, αλλά και η γενικότερη αίσθηση να στέκεσαι στα 2375 υψόμετρο...

Στατιστικά από το gps:
Υψόμετρο αφετηρίας 960m,
Μέγιστο υψόμετρο διαδρομής 2375m,
Υψόμετρική διαφορά αφετηρίας - μεγίστου διαδρομής 1415m,
Συνολική υψομετρική διαφορά ανάβασης (Total Ascent) 1447 μέτρα,
Συνολική υψομετρική διαφορά κατάβασης (Total Descent) 897 μέτρα,
Συνολική πεζοπορία (Trip Odometer) 14,1 χλμ

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από το Φυσιολατρικό Όμιλο Πειραιώς.

• spiros1954 Jan 29, 2024

Καλησπερα,
    απο τη Γκουρα μεχρι το Σημειο υπαρχει σηματοδοτηση?

• Photo of Konstantinos Kant
    Konstantinos Kant Jan 29, 2024

Υπάρχει σηματοδότηση, αλλά είναι αραιή γενικά. Χωρίς χιόνι η διαδρομή δεν έχει σημαντικές δυσκολίες για ένα μέτριο πεζοπόρο. Με χιόνι ο βαθμός δυσκολίας αυξάνεται σημαντικά. Αν δεν έχεις ξαναπάει να έχεις κάποιο ίχνος να ακολουθήσεις για να μην χάνεις χρόνο στην αναζήτηση της βέλτιστης διαδρομής...