Διάσχιση Κόζιακα, νότια Πίνδος

7 hours
October 29, 2018
October 2018

near Eláti, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή ξεκινάει από την Ελάτη στα 900μ. υψόμετρο. Ακολουθεί δασικό δρόμο για 6 χιλιόμετρα μέχρι τη θέση Βάρα. Εκεί μπαίνουμε σε μονοπάτι και υπάρχουν δύο επιλογές. Η συγκεκριμένη πορεία ακολούθησε το αριστερό μπλε ίχνος και σχετικά σύντομα βρισκόμαστε στο καταφύγιο του Κόζιακα στα 1700μ. Από εκεί η κορυφή Αστραπή ή Χατζηπέτρος βρίσκεται μία ανάσα. Στην κορυφή η θέα από τα ανατολικά βλέπει στον κάμπο της Θεσσαλίας, Μετέωρα, Όλυμπο, Κίσσαβο. Ανατολικά βλέπουμε την κορυφογραμμή από Αυγό/Λουπάτα/Μαρόσα, τη Μπουντούρα και τα βουνά της νότιας Πίνδου. Αφού χάσουμε λίγη υψομετρική συνεχίζουμε στην ανατολική πλευρά του βουνού με τον επόμενο σταθμό να είναι το Τρύπιο Λιθάρι, διαμπερής ασβεστόλιθος στα 1600μ με θέα στον κάμπο της Θεσσαλίας. Από εκεί ανηφορίζουμε για λίγο και κατόπιν συνεχίζουμε στα όμορφα ανατολικά λιβάδια του Κόζιακα. Μετά από μία ώρα συναντάμε χαρακτηριστικό οροπέδιο και μετά από λίγο φτάνουμε στο δασικό δρόμο που έρχεται από τα Κανάλια. Ακολουθούμε το δρόμο και τέλος βρίσκουμε απότομο μονοπάτι που μας οδηγεί σύντομα στην Ελάτη, ολοκληρώνοντας μια κυκλική διάσχιση 20 χιλιομέτρων.

• Photo of miketop
    miketop Dec 4, 2018

Κλασική αξία αυτην η δαιδρομή.