Photo ofΔιάσχιση Αϊντίνης Μαινάλου (Καρδαράς, Ασπροπούλια, Διάσελο, Αϊντίνης, βάραθρο, Καλουπάκι, Ροεινό) Photo ofΔιάσχιση Αϊντίνης Μαινάλου (Καρδαράς, Ασπροπούλια, Διάσελο, Αϊντίνης, βάραθρο, Καλουπάκι, Ροεινό) Photo ofΔιάσχιση Αϊντίνης Μαινάλου (Καρδαράς, Ασπροπούλια, Διάσελο, Αϊντίνης, βάραθρο, Καλουπάκι, Ροεινό)

1935
September 18, 2023
September 2023

near Kardarás, Peloponnese (Greece)

Πεζοπορική διάσχιση στο Μαίναλο με αφετηρία λίγο πριν το χωριό Καρδαράς, περάσαμε ανατολικά της περιοχής Ομορφόσταλος, δυτικά της περιοχής Ασπροπούλια, μέσα από την περιοχή Διάσελο, ανατολικά από τη θέση Πυργούλια, ανεβήκαμε στην κορυφή Αϊντίνης (1849m), κατηφορίσαμε λίγο πιο δυτικά από το Καλουπάκι, ενώ παράλληλα εντοπίσαμε (εύκολα) ένα μικρό βάραθρο και ακολουθώντας σαφές μονοπάτι φτάσαμε στο ήσυχο χωριό Ροεινό.

Η διαδρομή είχε μέτριο βαθμό δυσκολίας, διότι η αθροιστική υψομετρική δεν ξεπέρασε τα 1000 μέτρα, η απόσταση περιορίστηκε στα 12 χιλιόμετρα, το μονοπάτι ήταν βατό και ευδιάκριτο με ελάχιστα σημεία να δημιουργούν ερωτηματικά, ενώ η κόντρα για την κορυφή είναι σύντομη. Ακόμη το μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής είναι δασωμένο και προστατεύει τον ορειβάτη είτε από το ζεστό ήλιο, είτε από τους ισχυρούς ανέμους όταν αυτοί έχουν διάθεση...

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 3 στάδια. Πρώτο στάδιο η ήπια και κλιμακούμενη ανηφορική διαδρομή έως τη θέση Διάσελο. Δεύτερο στάδιο η λίγο πιο απαιτητική ανάβαση έως την κορυφή Αϊντίνης και η κατάβαση δυτικά από το Καλουπάκι. Τρίτο στάδιο η τελική κατηφοριά έως το χωριό Ροεινό (1115m).

Ο καιρός ήταν καλοκαιρινός με ήπια για μέσα Σεπτεμβρίου ζέστη, ασθενείς ανέμους και λίγα σύννεφα που βαθμιαία πύκνωσαν προς το απόγευμα. Η σύντομη αλλά ηχηρή καταιγίδα που εκδηλώθηκε δυτικά του Μαινάλου την απολαύσαμε από την πλατεία του χωριού Ροεινού... Η διαύγεια ήταν σχετικά περιορισμένη μάλλον λόγω της ζέστης στα χαμηλότερα υψόμετρα.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν το ελατοσκέπαστο μονοπάτι από τον Καρδαρδά προς την κορυφή Αϊντίνης με ορισμένα σημεία να έχουν έντονη την ορεινή αίσθηση και η πανοραμική θέα προς κάθε κατεύθυνση από τα 1849 μέτρα υψόμετρο.

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,1 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 4 ώρες και 13 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 1 ώρα και 44 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε από τον Ορειβατικό Σύλλογο Σπάτων.