ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΑΠΕΣ-ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΓΚΑΔΙ-ΡΙΖΩΜΑ-ΧΑΛΑΣΑ

Photo ofΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΑΠΕΣ-ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΓΚΑΔΙ-ΡΙΖΩΜΑ-ΧΑΛΑΣΑ Photo ofΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΑΠΕΣ-ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΓΚΑΔΙ-ΡΙΖΩΜΑ-ΧΑΛΑΣΑ Photo ofΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΑΠΕΣ-ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΓΚΑΔΙ-ΡΙΖΩΜΑ-ΧΑΛΑΣΑ

November 18, 2020

near Tápes, Crete (Greece)

ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΑΓΑΠΑΝΕ ΤΙΣ ΑΝΑΒΑΣΕΙΣ ΜΟΛΙΣ 25' ΑΠ ΤΗΝ ΠΟΛΗ .
Ξεκινάμε απ τη πάνω γειτονιά των Ταπών αρχικά με δρομάκι και στη συνέχεια με μονοπάτι μπαίνουμε στο Μεγάλο Λαγκάδι και όλο πάνω σε 1 ώρα είμαστε στη περιοχή Μεσοκούντουρα όπου τελειώνει και το Λαγκάδι.
Στη συνέχεια απ την αριστερή πλευρά όλο πάνω το δευτερέυων λαγκάδι να κερδίσουμε ύψος και απότομα αρχίζουμε την ανάβαση πρός το Μεσαρμί απ όπου η θέα αρχίζει να ξεδιπλώνεται πρός το κόλπο του Μιραμπέλλου,υπάρχει παλιό μιτάτο στη 'μύτη' και λίγο παραπάνω συναντάμε τη τρύπα/λατσίδα (προσοχη!) .
από εκεί συνεχίζουμε την απότομη ανάβαση τραβερσάρωντας λίγο πρός τα αριστερά περνώντας από πέρασμα στους βράχους σε 30' και με λίγη ανάβαση ακόμα φτάνουμε στη πηγή του Ριζώματος(1330μ.) με το υπέροχο νερό και βασικό σημείο ξεκούρασης από την 800μ ανάβαση που έχει προηγηθεί.
Στη συνέχεια δεξιά/βόρεια με μονοπάτι διασχίζουμε το Κούτελο με άπλετη θέα και σε 30' βρισκόμαστε στην άκρη του βουνού και 5΄με μονοπάτι (προσοχη! είναι εκτεθειμένο)στη μεγάλη πηγή της περίφημης Χαλασάς.Η συνέχεια αυτού του μονοπατιού οδηγεί στο Λασίθι.
Δεξιά κατεβαίνει το μονοπάτι πρός Σκουρδούλα η μεγάλο Κάστελλο, το χαρακτηριστικό εξόγκωμα του βουνού, και στη συνέχεια πρός Τάπες.
Νερό στις Τάπες δημόσια βρύση, στο Ρίζωμα και στη Χαλασά.
Δυσκολία 3/5
Επισκεψιμότητα Απρίλιο εώς Νοεμβριο

Μεγάλο Λαγκάδι

Μεσοκούντουρα

Λατσίδα/ Τρύπα στο Μεσαρμί

Πηγή Ρίζωμα

Κούτελο

Αριστερά πηγή Χαλασάς 5''/Προσοχή! εκτεθειμένο πέρασμα!